۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۴۰۲۷۵
امام جمعه موقت سمنان:

ملت ایران هیچ‌گاه از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اهمیت اتحاد مسلمانان به‌ویژه شیعه و سنی در شرایط امروز جهان و منطقه گفت: وحدت نیاز حیاتی امروز و همیشه جهان اسلام در مقابل دشمنان است.
امام جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس، امام جمعه موقت این شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم ولایتمدار سمنان برگزار شد، با تأکید بر اینکه دشمن همیشه دشمن است و دست از توطئه برنمی‌دارد، اظهار داشت: ملت ایران هرگز از آرمان‌های انقلاب اسلامی عقب‌نشینی نخواهند کرد.

 

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران از مواضع و حقوق حقه خود در مسأله هسته‌ای عقب نشینی کند، استکبار جهانی باز هم پیش خواهد آمد زیرا دشمنان آرمان‌های اصیل انقلاب ملت ما را نشانه رفته‌اند و هر روز بهانه‌ای جدید برای دشمنی با اسلام و ایران مهیا می‌کنند.

 

امام جمعه موقت سمنان در تشریح راهکارهای مقابله با توطئه‌‌های دشمنان گفت: اتکا به اقتصاد مقاومتی تنها راهکار مقابله با توطئه‌گری‌های دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی است، در جنین شرایطی باید همگی در مسیر پیشرفت و تعالی کشور با برنامه‌ریزی صحیح و مدون متحد شویم.

 

حجت‌الاسلام عبدوس راه تحقق اقتصاد مقاومتی را صرفه‌جویی در مصارف خانگی همچون آب، برق و گاز دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند اقتصاد ریاضتی نیست؛ بلکه اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و هر گونه ریخت و پاش و تجمل‌گرایی است.

 

وی ضمن تبریک سالروز ولادت رسول گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) و با اشاره به نامگذاری این روز به نام اخلاق و مهروزی اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) در مورد هدف بعثتشان فرموده‌اند «انی بُعثت لأتمّم مکارم الاخلاق»؛ مکارم اخلاق با بعثت پیامبر گرامی اسلام تکمیل شد و بی اخلاقی و بداخلاقی آن چیزی است که متأسفانه دنیای امروز علیرغم پیشرفت‌‌های فراوان از آن رنج می‌برد.

 

خطیب نماز جمعه سمنان افزود: توصیه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) همچون امانت‌داری، احترام به همسایه، تواضع و نیکوکاری و احترام به والدین از جمله مسائل مهم و انسان‌سازی است که باید همواره مورد توجه ما قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام عبدوس با اشاره به اینکه فاصله 12 تا 17 ربیع‌الاول با نام هفته وحدت نامگذاری شده است، گفت: هدف از این نامگذاری حفظ وحدت و اتحاد مسلمانان اهل تشیع و تسنن است و این مسأله با توجه به تفرقه‌افکنی دشمنان یکی از مسائل مهم جهان اسلام است و مسلمانان باید در مقابل دشمن مشترکشان ایستادگی کنند.

 

شایان ذکر است، گرامیداشت یاد و خاطره قیام خونین مردم قم در 19 دی ماه 56 و تأکید امام جمعه موقت سمنان بر ضرورت پاسداشت ایام الله مهم تاریخ انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه سمنان بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات