۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۲۴۰۷۸۰
مبلغ و پژوهشگر دینی:

دشمن به دنبال دور کردن نسل جوان از مساجد است

خبرگزاری رساـ مبلغ و پژوهشگر دینی با اشاره به این که دشمن به دنبال دور کردن نسل جوان از مساجد است، گفت: این پایگاه مهم در دهه های گذشته مرکز فعالیت های فرهنگی، سیاسی، و اجتماعی بزرگی بوده است که باید در جهت حفظ و تقویت آن تلاش شود.
نماز

به گزارس خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین موسوی، مبلغ و پژوهشگر دینی سه شنبه شب در جمع زائران حرم حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که تقوا ترس از خدا نیست، از تقوا به معنای حجب و حیا و خودداری از گناه نام برد و افزود: از امام صادق روایت است که تقوا یعنی خجالت از انجام کاری که خدا ما را از آن منع کرده است.

 

وی با بیان این که رشد تقوا با انجام مستحبات و نزول آن با انجام مکروهات انجام می شود گفت: ما برای سنجش میزان تقوای خود باید میزان سرپیچی از دستورات خدا را محاسبه کنیم. 

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که برای هیچ یک از احکام به اندازه نماز سفارش نشده است، افزود: قرآن انسان ها را آگاه می‌کند که نماز انسان را از فحشا و منکر باز داشته ضمن این که در روایات از نماز به عنوان ستون دین یاد شده است.

 

 این مبلغ دینی با اشاره به این که نخستین سؤالی که در قیامت از انسان می‌شود نماز است، افزود: قبولی تمامی اعمال انسان وابسته به قبول شدن نماز به درگاه خداوند به عنوان اولین واجب دین است.

 

 وی در ادامه از نماز به عنوان پایه و اساس و محور دین نام برد و گفت: در روایات است ترک عمد نماز نشانه کافر بودن افراد است، بنابراین افرادی که نماز را اقامه می کنند باید با خلوص قلب اقامه کنند.

 

به گفته وی، باید با بیان اهمیت و جایگاه نماز نزد خداوند، نوجوانان و جوانان را به خواندن نماز تشویق کنیم تا نسلی مأنوس با اولین واجب الهی را پرورش دهیم.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: فعالیت های فرهنگی و تشویقی برای حضور جوانان در مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی مهم، می تواند در آینده جوانان نقش موثری داشته باشد.

 

وی یاد آورشد: یکی از وظایف مهم فعالان امور فرهنگی ایجاد ارتباطی عاطفی بین جوانان و مساجد است که این امر با صداقت و برخوردی محترمانه همراه با پررنگ کردن جلوه های زیبای مساجد امکان پذیر است.

 

این مبلغ دینی با اشاره به این که دشمن به دنبال دور کردن نسل جوان از مساجد است، افزود: این پایگاه مهم در دهه های گذشته مرکز فعالیت های فرهنگی، سیاسی، و اجتماعی بزرگی بوده است که باید در جهت حفظ و تقویت آن تلاش شود.

 

حجت الاسلام موسوی همچنین نقش مساجد در ایجاد همبستگی و همدلی و وحدت بین مسلمان را حائر اهمیت دانست و یادآور شد: امام جماعت باید این هنر را داشته باشد که بتواند از ظرفیت های جوانان در مساجد بیشترین بهره برداری را داشته باشد./1307/پ203/ب6

ارسال نظرات