۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۴۰۹۴۴
مشاور فرهنگی شهرداری کاشان:

ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری مذهبی کاشان مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مشاور فرهنگی شهرداری کاشان وجود امامزادگان و تاریخ و تمدن 7 هزار ساله سیلک کاشان را از سرمایه های فرهنگی این شهرستان اعلام کرد و گفت: شهرستان کاشان در موضوع میراث ناملموس بسیار غنی است که باید این سرمایه مورد استفاده قرار گیرد و به زیرساخت ها در این زمینه توجه جدی شود.
حجت الاسلام حسين زکريايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام حسین زکریایی، مشاور فرهنگی شهرداری کاشان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شهرداران شهرهای شمال استان اصفهان در مجتمع توریستی خورشید اردهال مشهد اردهال کاشان با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: موضوع گردشگری دارای دوجنبه اقتصادی و فرهنگی است که می توان با سرمایه گذاری و توجه به این مقوله، ضمن رونق اقتصادی منطقه کاشان، فرهنگ غنی آن را ترویج داد.

 

وی حضور امامزادگان درمنطقه کاشان از جمله امام زاده واجب التعظیم حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در منطقه مشهد اردهال کاشان را در رونق گردشگری مذهبی کاشان مهم قلمداد کرد و گفت: حضور این بزرگواران علاوه بر توجه بیشتر مردم به دین مبین اسلام، بیانگر غنای فرهنگی مردم شهرستان کاشان است.

 

حجت الاسلام زکریایی گفت: منطقه کاشان از ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است و از لحاظ فرهنگی پیشینه و قدمت بالایی دارد که باید از این پتانسیل بالقوه به عنوان فرصتی بی بدیل برای اعتلای جایگاه کاشان استفاده کرد.

 

وی گفت: سیلک کاشان با قدمت 7 هزار ساله است که به گفته متخصصین پیدایش بشریت را در خود دارد با بی مهری و فراموشی روبرو شده است و این در حالی است و مردم سایر شهرها و حتی کشورهای جهان از داشتن چنین ظرفیت ارزشمندی بی بهره هستند.

 

مشاور فرهنگی شهرداری کاشان گفت: مردم منطقه کاشان یکهزار و 400 سال قبل به مدینه سفر کردند و خواستار حضور نماینده امام معصوم در کاشان شدند که این موضوع نیر بیانگر غنای یکهزار و 400 ساله فرهنگی مردم این شهرستان است.

 

وی یاد آورشد: شهرستان کاشان پیش از این دو هفته نامه ای داشت که به صورت هفتگی منتشر می شد اما امروزه برخی روزنامه ها و هفته نامه ها به طریق معمول نیز منتشر نمی شوند.

 

حجت الاسلام زکریایی با اشاره به این که کاشان در مسیر گردشگری مذهبی و تاریخی کشور قرار دارد افزود: کاشان دارای یک برنامه جامعه گردشگری نیست که این موضوع باید با ایجاد جاذبه هایی در بحث گردشگری، به جذب توریست در منطقه کاشان منجر شود.

 

وی با تأکید بر ادامه برگزاری این گونه همایش ها در آینده، این هم افزایی را حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد نتایج این همایش عملیاتی شود تا در نهایت منجر به شناخت توریست از این منطقه مهم گردشگری در جهان شود.

 

مشاور فرهنگی شهرداری کاشان، وجود امامزادگان و تاریخ و تمدن 7 هزار ساله سیلک کاشان را از سرمایه های فرهنگی این شهرستان اعلام کرد و افزود: شهرستان کاشان در موضوع میراث ناملموس بسیار غنی است که باید این سرمایه مورد استفاده قرار گیرد و به زیرساخت ها در این زمینه توجه جدی شود.

 

حجت الاسلام زکریایی گفت: باید با برنامه ریزی صحیح منطقه را به درستی به مسافرین و توریست های مذهبی و تاریخی که وارد حوزه شهرستان کاشان می شوند معرفی تا از این طریق از ظرفیت فرهنگی و اقتصادی گردشگری در اقلیم کاشان استفاده شود./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات