۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۴۰۹۵۶

پرده‌نشین‌ها در قم نقد شدند

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی نقد و بررسی و تقدیر از سریال پرده نشین با حضور کارگردان، تهیه کننده و نویسنده و منتقدان حوزوی در قم برگزار شد.
سريال پرده نشين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تخصصی نقد و بررسی و تقدیر از سریال پرده نشین شب گذشته با حضور عوامل ساخت فیلم و منتقدان حوزوی در سالن پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
 
در این جلسه بهروز شعیبی کارگردان، سید محمود رضوی تهیه کننده و نویسنده سریال پرده نشین و همچنین حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی ژرفا عضو هیأت علمی مدرسه اسلامی هنر قم حضور داشتند.
 
در این نشست حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه  قم نخست با تقدیر و تشکر از حضور عوامل سریال پرده نشین گفت: امیدواریم این جلسه فرصتی باشد برای طلابی که مباحث هنری به خصوص فیلم سازی را دنبال می کنند و برای آن ها پویای بهمراه داشته باشد.
 
وی سریال پرده نشین را از اندک مجموعه های حوزوی دانست که مورد تأتیید مردم و حوزه باشد و خاطر نشان کرد: سریال پرده نشین دارای ویژگی های خاصی بود که باعث شد نگاه مردم و حوزه را به سوی خود جلب کند.
 
حجت الاسلام روستا آزاد نخستین ویژگی این سریال را نمایش احساس قرابت مردم با روخانیون بوسیله سریال پرده نشین بیان کرد و اظهار داشت: در بسیاری از موارد در جامعه دیده می شود که اعتماد خاصی بین مردم و روحانیون وجود دارد و این سریال به خوبی این قرابت را به تصویر کشید.
 
وی به مطالب و مباحث دینی مطرح شده در این سریال اشاره کرد و ابراز داشت: اسلام تأکید دارد که در بیان مباحث دینی محکم صحبت کنید و در سریال پرده نشین مباحث مطرح شده هم پایه و اساس دینی داشته و هم محکم بوده اند.
 
قابل ذکر است حجت الاسلام ژرفا در این جلسه به مباحث قابل توجهی در رابطه با هنر پرداخت و در ادامه حاضران در نشست به نقد سریال پرداختند و عوامل فیلم به نقد ها پاسخ دادند.
 
گفتنی است نشست تخصصی نقد وبررسی سریال پرده نشین با همکاری مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مدرسه اسلامی هنر قم و دانشکده صدا و سیمای استان قم برگزار شد./1322/پ202/س
ارسال نظرات