۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۴۱۲۰۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

جهادگری، تلاش بی‌وقفه و ولایت مداری مهم ترین ویژگی های شهید نواب صفوی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام از شهید نواب صفوی به عنوان یکی از سرداران سرافراز فدائیان اسلام یاد کرد و گفت: شهید نواب صفوی روحانی برجسته، عالم، متقی، ولایت مدار و جهادگر بود که برای نخستین بار و به اذن فقها و ولی‌فقیه جهاد مسلحانه را علیه دشمنان به راه انداخت.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، عمل به موقع و صحیح به وظایف دینی را یکی از دغدغه‌های مستمر اهل تقوا دانست.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که غیرت دینی از ویژگی‌های بارز انسان مؤمن است، تصریح کرد: انسان مؤمن هیچ گاه در برابر دستورات الهی با تساهل و تسامح برخورد نمی‌کند بلکه در هر زمان و مکان به وظیفه دینی خودش یکی اطاعت از دستورات الهی عمل می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه 26 دی ماه سال 1356 فرار شاه از کشور را یادآور شد و گفت: فرار شاه از کشور با چشمی‌گریان، مصادق بارز تحقق یک معروف زیبا و رخت بستن منکری فاحش از جامعه اسلامی بود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، فرار خفت بار شاه از کشور را نتیجه بی‌توجهی به نصایح امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: امام راحل بارها بر سر شاه فریاد کشید و از او خواست که به قرآن، اسلام و ارزش‌های دینی عمل کند و به استکبار و آمریکا بها ندهد اما او به نصایح دلسوزانه رهبری توجه نکرد و نتیجه این بی‌توجهی‌ها فرار خفت بار از کشور بود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به 27 دی ماه سالروز شهادت سرداران فدائیان اسلام، جهادگری و تلاش بی‌وقفه و ولایت مداری را از ویژگی‌های بارز این سرداران سرافراز دانست.

 

وی از شهید نواب صفوی به عنوان یکی از سرداران سرافراز فدائیان اسلام یاد کرد و گفت: شهید نواب صفوی روحانی برجسته، عالم، متقی، ولایت مدار و جهادگر بود که برای نخستین بار و به اذن فقها و ولی‌فقیه جهاد مسلحانه را علیه دشمنان به راه انداخت.

 

خطیب جمعه شهرکرد تصریح کرد: ولایت مداری و جهادگری شاخصه بسیار مهمی است که هر کس به آن مزین باشد، به یقین رستگار و ماندگار در دنیا و آخرت خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به پیامبراکرم(ص)، تصریح کرد: غربی‌ها در هر کجا که ببینند منافع استکباری و دنیا طلبی خود به خطر افتاده است با اقدامات جاهلانه اهانت به اسلام و ارزش های دینی را رواج می‌دهند.

 

وی با تأکید بر این که استکبار جهانی در رأس آن ها آمریکا و فرانسه یزدیان امروز زمان ما هستند تصریح کرد: توهین به پیامبر اکرم (ص) از سوی مستکبران امروزی استمرار حرکت ابوسفیان و یزید و شمرهای زمان گذشته است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به 29 دی ماه روز غزه، چهره مقاومت در منطقه را قوی دانست و گفت: غرب با این توهین‌ها و هتک حرمت‌ها گور خودشان را می کنند و روز به روز به نابودی کامل خود نزدیک تر می‌شوند.

 

این مقام مسؤول بار دیگر از برگزاری کنسرت‌های موسیقی متعدد در مرکز استان انتقاد کرد و گفت: برخی‌ها می‌کوشند با بهانه تراشی‌های فراوان همچون ایجاد شادی و نشاط زمینه گناه و معصیت را در جامعه فراهم کنند که باید در برابر این تحرکات هوشیار بود.

 

وی گفت: کنسرت‌های موسیقی که این روزها در استان باب شده است گناه فاحش و جلوه‌ای علنی از پارتی‌های شبانه که نمونه های آن در کشورهای غربی و سکولار اجرای می‌شود، است و در همین راستا برخی‌ها می‌کوشند حرام خدا را حلال جلوه بدهند./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات