۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۴۱۵۶۶

نشست کمیته علمی کنگره جهاد عشایر عرب در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست کمیته علمی کنگره جهاد عشایر عرب با حضور دبیر و اعضای این کمیته در اهواز برگزار شد.
جهاد عشاير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین نشست کمیته علمی کنگره جهاد عشایر عرب، عصر امروز، با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و دبیر کمیته علمی این کنگره، حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان و دبیر کنگره در محل دفتر امام جمعه موقت اهواز برگزار شد.
در این جلسه آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و دبیر کمیته علمی این کنگره با بیان این‎که در راستای اهداف کمیته علمی 3 کارگروه اجرایی تشکیل شده است، گفت: این سه کارگروه به گروه نشر و تدوین، گروه اطلاع رسانی و گروه دعوت از میهمانان تقسیم بندی شده است.
وی افزود: اکنون کتابی برای بررسی بزرگ‎ترین فتواهای جهادی به منظور تبیین آثار فتواهای مراجع در دست تحریر بوده که تاکنون فصل سوم آن به پایان رسیده است.
حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با تأکید بر معرفی انگلیس به عنوان نماد استعمار و اشغالگری در این کنگره اظهارداشت: موضوع استعمار انگلیس باید در این کنگره به گونه ای مطرح شود که ماهیت اشغالگری و استعماری انگلیس در طول تاریخ مورد تأکید قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا گفتمان های جدیدی با پیشینه تاریخی زیاد ایجاد کرده و بر همبستگی ملی مردم تأثیر گذار باشیم.
گفتنی است، در این جلسه شش موضوع به عنوان محور های اصلی برای ارائه مقالات به کنگره جهاد عشایر عرب انتخاب شد که شامل بررسی ابعاد شخصیت آیت الله سید کاظم یزدی، بررسی ریشه های جهاد عشایر و فرهنگ دینی مردم، عوامل سیاسی جهاد عشایر، بررسی ابعاد اجتماعی و آینده پژوهی جهاد عشایر هستند./9462/پ203/ب2
ارسال نظرات