۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۲۴۱۹۷۷
حجت‌الاسلام‌ برادران:

ازدواجی که بر پایه دوستی خیابانی باشد نتیجه خوبی نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که دوستی‌های خیابانی اگر به ازدواج منجر شود هم نتیجه خوبی نخواهد داشت، گفت: ازدواج‌های ناشی از دوستی‌های خیابانی به دلیل بی‌اعتمادی طرفین به یکدیگر بی‌ثبات بوده و طرفین نسبت به یکدیگر مشکوک بوده و نمی‌توانند به هم اعتماد کنند.
حجت الاسلام محمدرضا برادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ مهدی برادران، کارشناس رسانه ملی، شامگاه امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که امروزه گفت‌وگوهای قبل از ازدواج در خانواده و در محیط ‌های دانشگاهی بسیار شایع شده است، افزود: این مسأله اگر به‌قصد آشنایی و شناخت و به‌دور از افراط باشد مشکلی ندارد.

 

وی بابیان این‌که در این گفت‌وگوها باید حریم‌ها رعایت شود و هر سخنی بر زبان جاری نشود، تصریح کرد: در گفت‌وگوهای قبل از ازدواج باید از گفتن حرف‌هایی که موجب وابستگی می‌شود پرهیز شود؛ زیرا حرف‌های عاشقانه چراغ عقل را خاموش کرده و موجب گمراهی فکر و عدم شناخت درست انسان از طرف مقابل می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که رعایت نکردن حریم‌ها در گفت‌وگوهای قبل از ازدواج موجب بی‌اعتمادی طرفین به یکدیگر می‌شود، ادامه داد: کسانی که حریم‌ها را رعایت نمی‌کنند در زندگی مشترک کارهای پیش از ازدواج یکدیگر را به رخ هم کشیده که این موضوع موجب بی‌ثباتی زندگی مشترک می‌شود.

 

وی افزود: رعایت حریم‌ها در گفت‌وگوهای قبل از ازدواج اعتماد طرفین را به یکدیگر افزایش داده و موجب ثبات زندگی مشترک می‌شود.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که دوستی‌های خیابانی اگر به ازدواج منجر شود نتیجه خوبی نخواهد داشت، ادامه داد: ازدواج‌های ناشی از دوستی‌های خیابانی به دلیل بی‌اعتمادی طرفین به یکدیگر بی‌ثبات بوده و طرفین نسبت به یکدیگر مشکوک بوده و نمی‌توانند به هم اعتماد کنند.

 

حجت‌الاسلام‌ برادران تصریح کرد: از آنجایی‌که ازدواج‌های مبتنی بر دوستی‌های خیابانی با عدم همراهی خانواده روبه‌رو است؛ فرزندان چنین خانواده‌هایی حداقل تا چند سال اول مورد پذیرش پدربزرگ و مادربزرگ خود نیستند و از نعمت محبت آن‌ها محروم هستند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از رفتارهایی که در جامعه ما شایع شده چشم‌چرانی است که این موضوع در بعضی از افراد به بیماری تبدیل‌شده و حتی با ازدواج هم از بین نمی‌رود که چنین افرادی باید برای درمان خود باید به یک عالم مراجعه کنند.

 

سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: یکی دیگر از عادت‌ها بد در جامعه این است که عده‌ای از زنان و مردان به حدی در کار هم تجسس می‌کنند که نگاه‌های یکدیگر را نیز کنترل می‌کنند که این کار در اسلام و آیات قرآن کریم شایسته نبوده و به‌شدت نهی شده و گناه کبیره محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام‌ برادران با اشاره به این‌که هدف انسان از ازدواج این است که در کنار همسر و فرزندانش به تکامل شخصیتی از نظر مادی و معنوی برسد، یادآور شد: اگر همسر انسان در این مورد شخص ایده آلی نبود، ولی جلوی دین‌داری ما و عمل به دستورات دینی را نگرفت؛ می‌توان با او زندگی کرد و لازم نیست که زندگی را بر خود و همسر خود سخت بگیریم و یکدیگر را در تنگنا بگذاریم زیرا هرکسی مسؤول اعمال خویش است./837/پ202/ف

 

 

ارسال نظرات