۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۴۲۱۹۸
استاد حوزه علمیه قم:

استفاده نادرست از فضای مجازی نوعی خودکشی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که فضای مجازی مهم‌ترین مکان برای مانور فرهنگی و تبلیغاتی دشمن است، استفاده نادرست از این فضا را به خودکشی روحی و اعتقادی تشبیه کرد و از جوانان خواست که در استفاده از آن بسیار با احتیاط عمل کنند.
جوانان و استفاده از اينترنت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید ملکی، شامگاه امروز در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در برنامه زمزم معرفت با اشاره به این‌که فضای مجازی مهم‌ترین مکان برای مانور فرهنگی و تبلیغاتی دشمن است، گفت: باید جوانان در استفاده از فضای مجازی بسیار احتیاط کنند.

 

وی افزود: جوان باید براساس موقعیت و حجم اطلاعات خود از فضای مجازی استفاده کند زیرا جوانی که بدون آگاهی به هرجایی سر می‌زند و هر سایتی را مطالعه می‌کند خود را در مهلکه و سراشیبی سقوط قرار می‌دهد.

 

سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: عده‌ای از جوانان به بهانه این‌که سرگرمی ندارند به هر سایت مستهجن یا غیراخلاقی و غیردینی سر می‌زنند که همین موضوع موجب ایجاد شبهات گوناگون در روح و فکر آن‌ها شده و موجب می‌شود بسیاری از آن‌ها به فساد کشیده شوند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی گفت:‌ نداشتن سرگرمی بهانه خوبی نیست زیرا اگر قرار باشد ما به خاطر نداری، بی‌پولی و بی‌برنامگی و هزاران علت دیگری خودکشی زندگی بی‌معنا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: از آنجایی‌که استفاده نادرست از فضای مجازی ریشه اعتقادات را در انسان هدف می‌گیرد استفاده نادرست از فضای مجازی نوعی خودکشی فرهنگی و اعتقادی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که جوان باید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بصیرت و بینش کافی داشته و در مقابل دشمن از خود ابتکار داشته باشد، گفت: متأسفانه استفاده نادرست از فضای مجازی موجب شده که نوجوانان و نوجوان ما در سنین دبیرستان و دانشگاه با انبوهی از شبهات بی پاسخ رو به رو شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این‌که دشمن و شیطان خود به‌صراحت اعلام کرده که در فضای مجازی به دنبال تخریب شخصیتی و اعتقادی نسل جوان است، اظهار کرد: چرا با وجود این‌که جوانان از این گفته دشمن آگاه هستند می‌خواهند خود را در معرض آسیب شدید دشمن قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: جوانی که از فضای مجازی استفاده می‌کند باید دارای بصیرت کافی بوده و اگر بصیرت لازم برخوردار نیست باید از سر زدن به هر سایت و شبکه اجتماعی پرهیز کند؛ زیرا استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی عواقب جبران‌ناپذیری برای جوانان به دنبال دارد.

 

استاد حوزه علیمه قم بابیان این‌که دشمن به دنبال ترویج خرافه‌پرستی در فضای مجازی است، گفت: یکی از توطئه‌های دشمن برای تخریب اسلام این است که خرافات را در میان مردم گسترش می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی یادآور شد: هدف دشمن از ترویج خرافه‌ها گسترش تنبلی در میان مسلمانان و ناامید کردن آن‌ها است؛ بنابراین در مشکلات به‌جای خرافه گرایی باید نگرش توحیدی و قرآنی به بلاها و مشکلات داشته باشیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات