۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۴۲۲۹۶
با حضور امام جمعه قم؛

کتاب درست خوانی و زیبا خوانی قرآن رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی از کتاب درست خوانی و زیبا خوانی قرآن که به همت مؤسسه نورالثقلین منتشر شده است، رو نمایی شد.
رونمايي کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی از کتاب «درست خوانی و زیبا خوانی قرآن» در سالن همایش مؤسسه نورالتقلین رو نمایی شد.

 

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی قاسمی، نویسنده کتاب با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) در زمینه تربیت فرزندان گفت: حضرت فرمودند که فرزندان باید بر اساس محبت پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و قرآن تربیت شوند.

 

وی افزود: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی کتاب های خوبی در زمینه آموزش قرآن منتشر شده است اما در عرصه کودک و نوجوان ورود جدی انجام نشده است؛ از همین رو بر آن شدیم تا این کتاب را منتشر کنیم.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به عدم ارتباط نسل جوان جامعه با قرآن اظهار داشت: طبق سیاست گذاری های شورای عالی انقلاب فرهنگی کودکان باید پس از دوره دبستان روخوانی قرآن را فراگرفته باشند اما متأسفانه کمتر از ده درصد از ورودی های دانشگاه ها توانایی رو خوانی قرآن را دارند که این فاجعه ای بزرگ در در جامعه اسلامی است، در این کتاب سعی شده که مفاهیم قرآنی به صورت آسان به کودکان منتقل شود.

 

در ادامه حجت الاسلام حسینی، مدیر مؤسسه فرهنگی و قرآنی نور الثقلین به تشریح فعالیت های این مؤسسه پرداخت و عنوان کرد: این مؤسسه شامل مراکزی مانند فضای مجازی، آموزش، تربیت و اخلاق و نشر است، تمامی گروه های این مؤسسه سعی در نشر درست و تأثیر گذار معارف قرآنی دارند.

 

وی با اشاره به آثار منتشر شده این مؤسسه یادآور شد: درسنامه حفظ موضوعی قرآن، کتاب ذکر مبارک، کتاب آفتاب حکمت، کتاب هر روز با حدیث، کتاب های تفسیر و ترجمه قرآن بخشی از آثار این مؤسسه فرهنگی و قرآنی است.

 

در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به رسول اکرم(ص) ادامه داد: اگر امروز مشاهده می شود که در قالب هنر به پیامبر اسلام(ص) توهین می شود، این مسأله نشان دهنده وحشت از تأثیرگذاری ایشان در کشورهای غربی است؛ چرا دشمن به قرآن و پیامبر اسلام(ص) توهین می کند، آیا غیر از این است که دشمن از غلبه اسلام بر خود هراس دارد.

 

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این نامه که با زبان انگلیسی منتشر شد معارفی را به جهانیان بیان کردند و جوانان اروپایی و آمریکایی را به فطرت و وجدانشان دعوت کرده است؛ امام خمینی(ره) و علما به دلیل این که به غلبه اسلام بر دیگر ادیان یقین داشتند نهضت انقلاب اسلامی را پایه گذاری کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی توهین نشریه فرانسوی را نشان دهنده کینه و وحشت غرب از اسلام دانست و ابراز داشت: امروزه کسانی که ادعای تمدن جهانی دارند دست به توهین های سخیفی می زنند که این خود نشان دهنده دروغ بزرگ آنان است./1323/پ202/ف  

 

ارسال نظرات