۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۴۲۶۰۷
معاون وزیر آموزش و پرورش:

تنها یک درصد بودجه سالانه به کیفیت آموزش و مسائل فرهنگی اختصاص پیدا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که شوراهای آموزش و پرورش سهمی از بودجه سالانه ندارند، گفت: تنها یک درصد بودجه سالانه به کیفیت آموزش و مسائل فرهنگی اختصاص پیدا می‌کند.
معاون وزير

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مرضیه گرد، معاون وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در همایش سالانه شوراهای آموزش و پرورش خراسان رضوی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، به بیان ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی شورهای آموزش و پرورش پرداخت.

 

  وی با بیان این که تنها از 15درصد ظرفیت‌‌ها و توانایی های شوراهای آموزش و پرورش استفاده می‌شود، اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند.

 

گرد با بیان این که بسیاری از مسؤولان بر نقش موثر شوراهای آموزش و پرورش اذعان دارند،گفت: هفته شوراهای آموزش و پرورش فرصتی را ایجاد می‌کند تا با سفر به استان‌های مختلف کشور از نزدیک با مسائل و مشکلات آن ها آشنا شده و درصدد برطرف کردن این مشکلات برآمد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر این که برای پیشرفت در زمینه‌های آموزشی و پرورشی باید از مشارکت‌های مردمی حداکثر استفاده را انجام داد، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های امروز افزایش کودکان کار در خراسان رضوی است و یکی از بهترین راه‌های مبارزه با بی‌سوادی و انسداد آن و جلوگیری از افت تحصیلی حضور همه دستگاه‌ها و مسؤولان در تصمیم‌گیری برای بهبود آموزش و پرورش است.

 

 وی با بیان این که ضعف‌هایی در قانون آموزش و پرورش وجود دارد که بررسی و بازنگری این قوانین در دستور کار خود قراردارد، افزود: در حال حاضر خیران همراه و همکار خوبی برای آموزش و پرورش هستند و باید با استفاده از کمک آنان و برنامه‌ریزی دقیق برای رشد و تعالی بخش آموزشی این استان تلاش شود.

 

 رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود منابع مالی در راستای ارتقای فعالیت فرهنگی در کشور تصریح کرد: در حال حاضر 99 درصد از بودجه سالانه وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق پرسنل و فرهنگیان می‌شود.

 

 وی با بیان این که تنها یک درصد بودجه سالانه به کیفیت آموزش و مسائل فرهنگی اختصاص پیدا می‌کند، اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش هم سهمی از این بودجه ندارند./934/پ202/ب5

ارسال نظرات