۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۴۲۸۷۲
حجت الاسلام بندانی:

حضرت عبدالعظیم حسنی مشی اعتقادی اسلامی شیعه را ثبیت کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم دینی با بیان این‌که حضرت عبدالعظیم حسنی بزرگ‌ترین خدمت را به اسلام کردند، گفت: ایشان با عرضه اعتقادات خود در محضر امام هادی(ع) مشی اعتقادی اسلامی شیعه را تثبیت کردند.
حجت الاسلام عبدالحسين بنداني نيشابوري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی، در جمع زائرین حرم مطهر حضرت معصومه(س) بعد از نماز مغرب و عشاء امروز با بیان این که حضرت عبدالعظیم حسنی در سال 173 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد ، گفت: ایشان در سال 250 هجری در سن 77 سالگی از دنیا رفتند.
 
حجت الاسلام بندانی با بیان این که یکی از مهم‌ترین مواردی که در بین وابستگی به ائمه (ع) را ببینم سیره عملی آنان است، گفت: یکی از مهم‌ترین موارد سیره عملی حضرت عبدالعظیم(ع) است این بود که ایشان تمام عقاید خود را به امام هادی(ع) برای تائید صحت عرضه کرد؛ که نتیجه این عمل شجاعانه رساله عرض دین را به تحریر درآوردند چرا که ایشان از شاگردان خاص حضرت امام جواد(ع) بودند.
 
وی با بیان این‌که حضرت عبدالعظیم حسنی بزرگ‌ترین خدمت را به اسلام کردند، اظهار کرد: ایشان با عرضه اعتقادات خود در محضر امام هادی(ع) مشی اعتقادی اسلامی شیعه را تثبیت کردند.
 
مبلغ برجسته حوزه با بیان این که شجره نامه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آمده است که با چهار نسل به امام مجتبی(ع) می‌رسید، عنوان کرد: این شجره نامه در موقع کفن و دفع ایشان از جیب لباسشان بیرون آمد و تا آن موقع کسی این واقعیت‌ها را نمی‌دانست.
 
حجت الاسلام بندانی با اشاره به این که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آن قدر مقید به دین داری خود بودند که برای دین و در راستای توسعه دین همیشه در حال کوچ کردن بودندٰ، گفت: این جسارت ایشان که نسبت به تمام امور اعتقادی خود را به امام هادی (ع) عرضه می‌دارد نشان از دین داری و فداکاری ایشان در راه دین اسلام بود.
 
وی ادامه داد: ایشان در زمانی که محضر امام هادی (ع) برای سنجش عقاید خود آمدند به امام تمام اعتقادات خود را در باب توحید، نبوت، امامت، و معاد، و عدل الهی عرضه داشت و امام هادی در پاسخ به ایشان فرمود این دین من و پدر من اجداد من است و الله که حق در زمین همین است که شما می‌گویید.
 
کارشناس علوم دینی با اشاره به این که حضرت عبدالعظیم خطاب به امام(ع) عرض کرد که اگر این مطالبی که محضر شما عرضه داشتم اشکالی دارد به من آموزش دهید، اظهار کرد: متأسفانه در جهان امروز می‌بینیم که برخی بعد از 60 سال به تصحیح موارد دینی و احکام شرعی خود را نمی‌دانند.
 
حجت الاسلام بندانی با اشاره به این که یکی از نکاتی که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را شخصیت برزگی کرد، تقیه بود گفت: امام صادق فرموده است که تقیه از شیعیان ما برداشته نشده الی یوم معلوم.
 
وی افزود : از امام صادق(ع) سؤال شد که یوم معلوم چه زمانی است که ایشان پاسخ داد ظهور فرزند ما حجت ابن حسن عسکری(عج) است.
 
خطیب برجسته محافل دینی در پاسخ به این که چه چیزی باعث شد که حضرت معصومه(س) این قدر والا مقام شدٰ گفت: ایشان آنقدر مقام والایی داشتند که امام رضا(ع) به ایشان نامه نوشت که ای خواهرم برای دیدن من به خراسان بیا؛ حتی امام صادق(ع) وقتی به بیان بزرگی ایشان به سخنرانی در بین یارانش پرداخته بودند فرمودند آرزوی من این است که ایشان را زیارت کنم.
 
حجت الاسلام بندانی با اشاره به این که حضرت معصومه (س) به جدشان امام حسین(ع) علاقه‌مند بودند که هر وقت آب می‌دیدند به یاد امام تشنه لب می‌گریستند، گفت: حضرت معصومه(س) با این که دختر کوچک امام کاظم(ع) بود به ایشان می‌گفتند فاطمه کبری و این نشان از مأموریت بزرگ ایشان در حیات و بعد از حیات مبارک ایشان داشت./837/پ202/ف
ارسال نظرات