۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۴۲۹۸۶
آیت الله نوری همدانی:

اندیشه سکولار در اسلام جایگاهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه خدمت به انقلاب را خدمت به امام زمان(عج) دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران زورگویان و مستکبران جهان را پریشان و مستضعفان عالم را بیدار کرد.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در دیدار جمعی از بانوان دانش آموخته دانشگاه علوم انتظامی با بیان این که یکی از هدایای مهم خداوند به ملت ایران، انقلاب اسلامی است، گفت: پی بردن به زمینه های انقلاب، تفکر در ارکان انقلاب، برکات و آثار فرهنگی انقلاب و آسیب های متوجه آن از کارهایی است که جامعه باید به آن بپردازد تا بتواند به خوبی نقش آفرینی کند.

 

وی با اشاره به آیه«لَئِن شَکَرْ‌تُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِن کَفَرْ‌تُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ» افزود: خداوند در این آیه می فرماید که اگر انسان بابت نعمت ها شکر گزاری کنند، بر نعمت های آنان اضافه می کنم؛ در قرآن بر توجه به نعمت ها و شکر گزار بودن تأکید بسیار شده است.

 

این مرجع تقلید با بیان این که بزرگ ترین نعمت ها ولایت است، اظهار داشت: در اسلام، حکومت با ولایت توأم است، رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) افزون بر تأسیس حکومت، ولایت هم داشتند، حکومت از نظر اسلام جنبه الهی دارد؛ بنابراین افراد منتخب خداوند باید در حکومت باشند.



وی ادامه داد: از نظر اسلام سکولار بودن مورد قبول نیست، در رأس حکومت باید پیامبر، ائمه طاهرین(ع) یا قائم مقام امام معصوم باشد، نائب امام باید اسلام شناس، فقیه، با تقوا، عادل، مدیر و مدبر و شجاع باشد که بتواند در برابر دشمنان اسلام مقاومت و مبارزه کند.



استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که قرن ها حکومت از ولایت جدا بود، ابراز داشت: در تاریخ ایران حکومت به دست کسانی بود که جز تجمل گرایی و کاخ نشینی هدفی نداشتند، این حکومت ها از دین به عنوان ابزاری استفاده می کردند که سبب فقر فرهنگی و مالی جامعه شده بودند، جامعه قرن ها دچار انحراف بود؛ در اسلام حکومت باید به دست صالحان باشد.



وی به مهم ترین فایده انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: مهم ترین کار انقلاب اسلامی توأم کردن حکومت با ولایت است، تمام مقدرات سیاسی و فرهنگی جامعه به حکومت حاکم بستگی دارد، انقلاب اسلامی انحراف جدایی حکومت از ولایت را از بین برد.



حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مردم یکی از ارکان انقلاب هستند، عنوان کرد: اگر مردم نبودند انقلاب به پیروزی نمی رسید و جامعه در 8 سال جنگ تحمیلی نمی توانست با دشمن مقابله کند؛ قبل از انقلاب سیاست و فرهنگ جامعه از غرب گرفته می شد اما با به وجود آمدن انقلاب اوضاع تغییر کرد، از همین رو اسلام ناب از ارکان انقلاب است.



وی ولایت فقیه را از ارکان مهم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) ارزش های زندگی را به عرصه زندگی آورد، امروزه قرآن در زندگی مردم جاری است اما قبل از انقلاب فقط در مجالس تحریم قرآن خوانده می شد.



این مرجع تقلید با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، گفت: رهبری با این کار مهم جوانان غربی را به تحقیق بی واسطه درباره اسلام وا داشتند، این نامه به جوانان غربی می گوید که دین اسلام گروه تروریستی داعش نیست، دشمن این گروه های افراطی را برای اسلام هراسی جهان، به ویژه جوانان راه اندازی کرده است.


وی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی، افزود: یکی از تبلیغات سوء دشمن قبل از انقلاب، این بود که می گفتند اسلام به بانوان بها نمی دهد، با این کار سعی می کردند که زنان را به اسلام وانقلاب بدبین کنند، امام خمینی(ره) فرمودند که نقش زنان در پیروزی انقلاب از مردان کمتر نیست، زنان نقش ویژه ای در پیروزی انقلاب داشتند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه به حوادث منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشورها مانند سوریه، لبنان، مصر و یمن می خواهند راه انقلاب اسلامی را در پیش بگیرند اما دشمن با طراحی توطئه هایی به این اهداف ضربه زد، دشمن سعی دارد از بیدار گری انقلاب اسلامی جلوگیری کند، جامعه باید بیدار و هوشیار بوده و ارزشهای انقلاب را حفظ کند.

 

وی خدمت به انقلاب را خدمت به امام زمان(عج) دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران زورگویان و مستکبران جهان را پریشان و مستضعفان عالم را بیدار کرد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات