۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۴۳۷۰۵
در برنامه روشنا مطرح شد؛

اسلام تنها دین مروج تفکر در دنیا است

خبرگزاری رسا ـ‌ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی و تفکر در حقیقت اسلام گفت: قرآن کریم بشریت و تمام کسانی که صاحب اندیشه هستند را به تفکر در نظام هستی دعوت می‌کند زیرا تفکر از بالاترین عبادات است.
تفکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عرفاتی، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در برنامه «روشنا» شبکه جام جم صداوسیما، با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) اظهارداشت: امام حسن عسکری(ع) افزون بر القابی که دارند به «امین سر الله» امانتدار اسرار الهی و «سراج اهل الجنه» خورشید اهل بهشت نیز شهرت داشتند.

وی افزود: خداوند فردی را امین سرش قرار می‌دهد که در سختی‌ها صبور باشد چنان که امام عسکری(ع) بر سختی‌های زندان و شکنجه در راه هدایت بندگان و رضای پرودگار صبر کرد.

حجت‌الاسلام عرفاتی ابراز داشت: امام حسن عسکری(ع) مقدمات غیبت امام زمان(عج) را فراهم و با روشنگری و هدایت مردم، آنها را به پیروی از حجت خداوند در زمین ترغیب کردند.

وی با اشاره به روایات، بهترین عبادت را تفکر دانست و گفت: امام عسکری(ع) فرمودند «عبادت فقط نمازخواندن و روزه گرفتن نیست و اگر می‌خواهی به حقیقت عبادت برسی، بسیار تفکر کن.»

این پژوهشگر حوزوی دین اسلام را مروج تفکر در دنیا خواند و تأکید کرد: شهید مطهری با ذکر دلیل و سند می‌گوید «تا قبل از اسلام و آمدن پیامبر اکرم(ص) تفکر جزء عبادات نبوده است زیرا در ادیان دیگر تفکر تشریع نشده است، اما اسلام، تفکر را از بالاترین عبادات می‌شمارد».

وی تفکر را زمینه پیدایش علم دانست و تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی در سخنان خود گفتند «علم محصول تفکر است و علم و دانش از جهان اسلام به تمام دنیا رفت؛ مسلمانان علم را سخاوتمندانه در اختیار دیگران قرار دادند اما آنها بعد از پیشرفت در برخی از علوم خساست به خرج دادند چنان که امروزه در انرژی هسته‌ای این مطلب را شاهد هستیم.»

وی بیان داشت: علم از ایتالیا به سایر کشورهای اروپایی منتقل شد زیرا در این کشور مترجمانی بودند که منابع و کتب اسلامی را به زبان‌های دیگر ترجمه می‌کردند.

حجت‌الاسلام عرفاتی تفکر کردن را بسیار ارزنده و کاربردی دانست و تأکید کرد: قدرت تفکر آنقدر اهمیت دارد که حر را از اعماق جهنم به عرش اعلی برد بنابراین در زمان حاضر نیز اگر تروریست‌های تکفیری و استکبار جهانی در جنایات خود بیندیشند، دست به کشتار کودکان و انسان‌های بی‌گناه نمی‌زنند.

وی در پایان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی و تفکر در حقیقت اسلام گفت: قرآن کریم بشریت و تمام کسانی که صاحب اندیشه هستند را به تفکر در نظام هستی دعوت می‌کند چنان که خداوند در قرآن می‌فرماید «ان فی خلق السموات و اختلاف الیل و النهار لآیات لاولی الالباب» به درستی که در خلقت آسمان‌ها و زمین و آمدن شب و روز برای صاحبان خرد و اندیشه نشانه‌هایی است./908/پ202/ی

ارسال نظرات