۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۴۴۴۳۳
امام‌جمعه سعدآباد:

هدایت جوانان غربی در گرو دسترسی آنها به منابع اصلی اسلام‌ است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه سعدآباد گفت: اگر جوانان کشورهای غربی از طریق رسانه‌ها به منابع اصلی اسلام‌شناسی دسترسی داشته باشند، قطعاً به آن اهدافی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند، دست می‌یابند.
حجت‌الاسلام عليرضا کشاورز بارگاهي امام‌جمعه سعدآباد

حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی امام‌جمعه سعدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، در خصوص اهداف نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، گفت: امام خامنه ای با صدور این پیام به جوانان غرب، آنان را به شناخت اسلام از منابع ناب آن توصیه کرده و از گم شدن در لابه‌لای اندیشه‌ها و تبلیغات غربی برحذر داشته است.

 

وی افزود: اسلام به‌عنوان یک مکتب رهایی‌بخش و حیات آفرین، مانع اسارت انسان های در بند سلطه گران می شود، بنابراین مستکبران حیات و بقای خود را در غفلت و خواب مردم و استثمار دیگران می‌بینند.

 

حجت‌الاسلام بارگاهی بیان کرد: اسلام مکتبی است که به هرجا وارد شود، هم از حوزه اخلاق و معرفت دینی و هم از دیگر جهات، رشد و بالندگی را برای جامعه با خود به همراه آورده و انسان‌ها را آزاده پرورش می دهد و این آزادگی بشر به زیان مستکبران است.

 

وی گفت: امروز جهان استکبار با وجود اسلام، منافع خود را در خطر می بینند و به همین دلیل راه ابوجهل‌ها و فرعون های تاریخ را در مبارزه با دین اسلام ادامه می‌دهند.

 

امام‌جمعه سعدآباد اظهار داشت: هرکسی که معرفت عمیق و شناخت دقیقی از دین اسلام داشته باشد، به‌هیچ‌وجه تصوری را که رسانه های غربی القا می کنند، نخواهد داشت، ولی چون کفار بدون شناخت، فقط منافع زودگذر دنیوی خود را می‌بینند، اسلام را خطری بزرگ برای منافع خود می‌بینند و به این جهت اسلام را به حاشیه می‌رانند تا منافع خود را از دست ندهند.

 

حجت‌الاسلام بارگاهی با بیان این‌که غرب به دنبال سلطه بر جهان اسلام و سایر ملل است، تصریح کرد: امروز کمپانی‌های نفتی، نفت‌ها را به قیمت کاه در بازار جهانی می‌خرند و به همین دلیل روشنگری‌های دین مبین اسلام را مانع بزرگی برای هزاران منافع سلطه‌گرانه و دنیوی خود، همچون منافع تسلیحاتی می‌بینند، درحالی‌که سایر ملل و حتی سران کشورهای دیگر را به‌عنوان مزدور خود تلقی می‌کنند.

 

وی گفت: در تحلیل سیاسی ها، امروز دنیا به یک خانه و حتی به تعبیر دقیق‌تر به یک اتاق تبدیل‌شده است، که نقش اصلی آن را هم رسانه‌ها ایفا می‌کنند.

 

امام‌ جمعه سعدآباد با اشاره به تأکید ولی‌فقیه بر استفاده از ابزار روز ارتباطی، خاطرنشان کرد: اگر جوانان کشورهای غربی از طریق رسانه‌ها به منابع اصلی اسلام‌شناسی مثل حوزه‌های علمیه و مراکز مذهبی که دین را آن‌چنان‌که هست و به‌صورت واقعی معرفی می‌کنند، دسترسی داشته باشند، قطعاً به آن اهدافی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند، دست می‌یابند./846/

ارسال نظرات