۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۴۴۴۸۵
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از سیره اهل بیت زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: باید الگوپذیری ارزنده ای از اهل بیت معصومین(ع) داشته و بتوانیم از قرآن و عترت استفاده شایسته ای کنیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران، روز گذشته در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد, با بیان این که انسان باید مراعات تقوای الهی را داشته باشد که ثمرات ارزنده ای برای او در زندگی دارد، گفت: همه باید تلاش کنیم تا با حرکت در مسیر تقوا به عزت و سربلندی دست پیدا کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که حرکت در مسیر تقوا برکات ارزنده ای برای خانه و خانواده دارد، بیان داشت: انسان باید از هر فرصتی در مسیر تعالی و سعادت خود بهره گیری کرده و استفادع شایسته از زندگی داشته باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که انسان باید همواره بر اعمال و رفتار خود نظارت داشته و خداوند منان را حاضر و ناظر بر اعمال خود ببیند، افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا در مسیر تقرب خداوند منان گام برداشته و تلاش کنیم روابط خوب و ارزنده ای با همدیگر داشته باشیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که کانون خانواده بهترین بستر برای سعادت بشری است، تصریح کرد: خانواده نقش بسزایی در رستگاری انسان دارد که باید بتوانیم در این مسیر نورانی قرار بگیریم.


وی با اشاره به این که در محیط خانواده باید مدیریت خوبی صورت گیرد، گفت: بهره گیری از دستورات دین مبین اسلام در مسیر تعالی خانواده می تواند اثرگذار بوده که باید اعضای خانواده را به بهره گیری از تقوای الهی دعوت کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که انسان باید تلاش کند تا در مسیر تحقق رضایت حضرت حق حرکت کند، گفت: هرکسی که با خداوند منان باشد می تواند به تعالی رسیده که باید فعالیت های خود را در مسیر بهره گیری از تعالیم دینی قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: بهره گیری از سبک زندگی دینی باید به نحوی ارزنده در زندگی انسان وجود داشته و تلاش کنیم تا سنت حسنه ازدواج را در زندگی خود نهادینه کنیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: باید الگوپذیری ارزنده ای از اهل بیت معصومین(ع) داشته و بتوانیم از قرآن و عترت استفاده شایسته ای کنیم.

 

وی با اشاره به این که دستورات ارزنده ای درباره برنامه های زندگی در دین مبین اسلام مطرح شده است، بیان داشت: شاکله جامعه از خانه و خانواده است که باید تلاش کنیم تا سبک زندگی مورد خواست دین را در آن اجرایی کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تأکید بر این که انسان باید تلاش کند تا اعمال نیکو و شایسته را در زندگی خود اجرایی کرده و به دنبال گناهان نرود، افزود: انجام اعمال قبیح و ناشایست سبب بی برکت شدن زندگی بشریت می شود که باید خود و خانواده مان را از زشتی ها نهی کنیم./1314/پ202/ب6

ارسال نظرات