۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۴۴۹۲۱
دبیر بخش محافل سینما انقلاب اسلامی:

متفکران حوزه علمیه و دانشگاه در چهار چوب آرمان های انقلاب به اهالی سینما کمک کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر بخش محافل سینما انقلاب اسلامی گفت: باید متفکران حوزه علمیه و دانشگاه را با فضای سینما آشنا کرد تا در چهارچوب مشترک آرمان های انقلاب به اهالی سینما کمک کنند.
ققنوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ـ سید احمد دربندی دبیر بخش محافل سینما انقلاب اسلامی، امروز عصر در نشست خبری چهارمین هم‌اندیشی سینما انقلاب اسلامی که در خبرگزاری مهر برگزار شد، گفت: سینمای انقلاب اسلامی محدود به یک موضوع محدود نبوده و در خدمت آرمان‌های مشترک انقلاب مردم ایران است.

 

وی افزود: با توجه به این‌که باید سینمای انقلاب در خدمت مردم باشد نباید تمام مسؤولیت را بر دوش اهالی سینما قرار داد و مطالبه صرف و نامعقول داشت بلکه باید متفکران حوزه علمیه و دانشگاه را با فضای سینما آشنا کرد تا در چهارچوب مشترک آرمان های انقلاب به اهالی سینما کمک کنند.

 

دبیر بخش محافل سینما انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به جشنواره عمار عنوان کرد: این اتفاق که سینما در خدمت مردم باشد نیازمند گفت وگو میان متفکران و هنرمندان است، جشنواره عمار نیز در راستای این هدف بود که اساتید مطرح دانشگاه در آن حضور پیدا کردند.

 

دربندی اظهار داشت: ما از اساتید حوزه و دانشگاه دعوت به عمل آوردیم تا فیلم را دیده و هر کدام با توجه به تخصص خود درباره آن به بحث یا نقد بپردازند، اگر قرار است کشور ما در این پیچ تاریخی بزرگ در جهان نقش بازی کند باید سینماگران ما نیز در خارج از ایران چیزی از ارزش‌ها را برای ارائه کردن داشته باشد.

 

وی گفت: هم‌اندیشی سینمای انقلاب اسلامی علاوه بر تهران در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود که شهرستان‌هایی مانند مشهد، اصفهان، کرمانشاه و چند شهر دیگر را در برخواهد گرفت.

 

دبیر محافل سینما انقلاب اسلامی بیان داشت: گفتگوی متفکر و هنرمند چالش‌هایی خواهد داشت اما امیدواریم که بعد از چهار سال فضا مفدیدتر شود و کارگردان‌ها از این مباحث استفاده کنند فضای سینمای ایران باید انقلاب اسلامی باشد و با الفاظ بازی نشود.

 

دربندی در پایان خاطرنشان کرد: افتتاحیه جشنواره فیلم ققنوس فردا بعد از نماز مغرب و عشاء در حوزه هنری برگزار خواهد شد./807/پ202/ب6

ارسال نظرات