۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۴۵۰۴۰
همزمان با دهه فجر صورت می گیرد؛

برگزاری بیش از 30 گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه های خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر 32 گفتمان دینی با موضوع انقلاب اسلامی در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه سطح استان برگزار می شود.
گفتمان ديني

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: در دهه مبارک فجر نهاد تبلیغات اسلامی استان برگزاری 32 گفتمان دینی با موضوع انقلاب اسلامی را در مدارس شاخص، دانشگاه ها و حوزه های علمیه شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برنامه ریزی کرده بود که تاکنون برخی از این گفتمان ها برگزار شده و مابقی نیز در روزهای باقی مانده از دهه فجر برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: این گفتمان ها با حضور و سخنرانی آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی، از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محمد جعفری از اساتید حوزه و دانشگاه و پنج نفر از طلاب غیرایرانی با شرکت دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و اساتید استان خراسان شمالی در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که 25 مورد از گفتمان های دینی مزبور در مدارس شاخص و هفت مورد نیز در دانشگاه ها و حوزه های علمیه استان برنامه ریزی شده و برگزار می شود، افزود: موضوع همه این گفتمان های دینی مسائل مرتبط با انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی است.

 

به گفته وی، این گفتمان ها از روز دوازدهم بهمن ماه همزمان با آغاز دهه مبارک فجر با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه ها و نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در مدارس، مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه شروع شده و تا بیست و یکم این ماه نیز ادامه خواهد داشت.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی در مورد گفتمان های دینی دانشجویی و طلاب، خاطرنشان کرد: یکشنبه نوزدهم بهمن ماه چهار گفتمان دانشجویی و حوزوی، دوشنبه بیستم این ماه دو گفتمان و دوشنبه بیست و یکم بهمن نیز یک گفتمان در بخش دانشگاه ها و حوزه های علمیه استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: مدرس این گفتمان ها در دانشگاه پیام نور بجنورد و حوزه علمیه فاروج و شیروان آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی، از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم خواهد بود.

 

این مسؤول اضافه کرد: همچنین در گفتمان های دینی دانشگاه پیام نور شیروان ویژه اساتید و نیز دانشگاه کوثر و علوم قرآنی خراسان شمالی هم حجت الاسلام محمد جعفری از اساتید حوزه و دانشگاه تدریس و سخنرانی می کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در مجموع بیش از 315 گفتمان دینی به همت این نهاد در حوزه های علمیه، مدارس و دانشگاه های استان برگزار شده است.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا از مجموع 315 گفتمان دینی برگزار شده تا پایان دی ماه در استان خراسان شمالی، 215 مورد آن در مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان های مختلف و 105 گفتمان دینی نیز در حوزه های علمیه و دانشگاه های مناطق مختلف استان اجرا شده است.

 

وی اضافه کرد: گفتمان های دینی نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در سال جاری با موضوعات حجاب و عفاف، مهارت های زندگی، آسیب های اجتماعی، دین و زندگی، رسانه ها و ماهواره، جنگ نرم و.. . برگزار شده اند.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 500 طلبه وروحانی خواهر و برادر در 16 حوزه علمیه و مرکز اسلامی شهرستان های مختلف این استان در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.

 

همچنین امسال افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی و حدود 168 هزار دانش آموز نیز در دو هزار مدرسه استان خراسان شمالی مشغول تحصیل هستند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات