۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۴۵۴۷۸

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه امام صادق با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

خبرگزاری رسا ـ مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: با امضا تفاهم نامه بین این دو مرکز علمی دانشجویان با سرعت و قدرت علمی بیشتری به جامعه روانه خواهند شد.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

محمد حسین کاظمی زاده، مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فعالیت‎‏های هفته گذشته این پژوهشگاه گفت: انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نمایشگاه جانبی اولین «همایش خانواده بین ‏الملل اسلامی» شرکت کرد.

 

 

وی در ادامه افزود: اولین «همایش خانواده بین ‏الملل اسلامی» به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با شرکت 60 کانون فرهنگی شیعیان جهان فعالیت کرد که در این نمایشگاه دستاوردهای بیش از پنجاه کانون فرهنگی شیعی در جهان و نیز برخی از نهادها و مؤسسات فرهنگی فعال در عرصه بین‏ الملل به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد.

 

 

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه امام صادق(ع) به منظور توسعه همکاری ها و ارتقا سطح تعاملات علمی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند که هدف از انعقاد این تفاهم نامه ایجاد زمینه های همکاری و مشارکت در انجام فعالیت های علمی، پژوهشی و آموزشی است.

 

 

وی یادآور شد: براساس تفاهم نامه منعقده در زمینه همکاری‏های پژوهشی تهیه و اجرای طرح های پژوهشی (نظری و کاربردی) مشترک، مبادله گزارش طرح های تحقیقاتی و ایجاد فرصت های مطالعاتی برای کارشناسان و پژوهشگران و اعضای هیئت علمی طرفین مد نظر است.

 

 

کاظمی زاده تأکید کرد: همچنین تبادل نظر و همکاری در برگزاری همایش ها، گردهمایی ها، نشست های علمی تخصصی، کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی و جلسات نقد آثار و همکاری برای ارتقا کیفیت محتوای سایت ها، مجلات علمی طرفین از دیگر مفاد همکاری های پژوهشی در این تفاهم نامه است.

 

 

وی ادامه داد: در زمینه همکاری های آموزشی، تبادل تجربیات برای اخذ تأیید، طراحی دوره ها و رشته های تخصصی تحصیلی جدید، ایجاد دوره های تحصیلات تکمیلی به صورت مشترک و اعطای بورس تحصیلی برای دانشجویان معرفی شده از سوی طرفین مورد تأکید واقع شده است.

 

 

وی به بیان دیگر فعالیت‏های این پزوهشگاه پرداخت و تصریح کرد: انتشارات پژوهشگاه حوزه ودانشگاه با عرضه بیش از280 عنوان کتاب و 6 عنوان نشریه علمی پژوهشی در یازدهمین نمایشگاه کتاب استانی شرکت کرده است در این دوره از نمایشگاه، بیش از 5 هزار عنوان کتاب به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی عرضه شد./1329/ت302/ف

 

ارسال نظرات