۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۴۶۰۶۹
سرپرست حجاج ایرانی:

اگر حضور مردم در صحنه نبود این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: اگر به تاریخ گذشته انبیاء و دوران رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام نگاه کنیم، از جهات مختلف به ویژه همراهی مردم با رهبری، انقلاب اسلامی ایران بسیار برجسته و ویژه است و اگر حضور مردم در صحنه نبود این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.
اگر حضور مردم در صحنه نبود این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه هفتگی کارکنان و کارمندان سازمان حج وبعثه مقام معظم رهبری در تهران گفت : فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را به همه ملت عزیز ایران و همه شما همکاران گرامی تبریک عرض می‌کنیم و امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم برای این انقلاب و مردم عزیزمان نافع و اثرگذار باشیم و در مسیر اهل بیت علیهم السلام گام برداریم.

 

وی افزود: هدف از برگزاری این جشن‌ها و گرامیداشت این ایام در دو بعد انجام می‌شود که باید به این دو بعد توجه کنیم. بعد اول که قرآن کریم بر آن تاکید دارد، یاد آوری نعمت هاست و بزرگداشت ایام الله است که حقیقتاً، پیروزی انقلاب و این ایام مبارک از مصادیق بارز ایام الله است و اگر ما به تاریخ گذشته انبیاء و دوران رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام نگاه کنیم، از جهات مختلف به ویژه همراهی مردم با رهبری، انقلاب اسلامی ایران بسیار برجسته و ویژه است و اگر حضور مردم در صحنه نبود این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: در عصر حاضر نیز شاهد انقلاب‌های متعددی هستیم اما این انقلاب‌ها تفاوت‌های فراوانی با انقلاب اسلامی ایران دارد، هم به لحاظ اتحاد و وحدت مردمی و حضور همه اقشار جامعه در صحنه، هم به لحاظ هدف و انگیزه و هم به لحاظ رهبری، انقلاب ما در دنیا ممتاز و بی نظیر است، چرا که انگیزه مردم ما، انگیزه دینی و الهی و خواستهٔ این مردم تحقق اسلام ناب محمدی بود آن هم به پشتوانه یک مرجع دینی و ولی فقیه.

 

وی افزود: بسیار شایسته است در این روزها مروری داشته باشیم بر روزهای قبل از انقلاب که رژیم سابق چه شرایط اجتماعی و سیاسی وخیمی را در جامعه ایجاد کرده بود و چه بر سر دین و اعتقادات مردم آمده بود. آنها صنعت کشور را به سمت صنعت مونتاژ برده بودند کشاورزی ما را به نابودی تهدید می‌کردند و هویت ایرانی و اسلامی ما را تحقیر می‌کردند که قضایایی مانند کاپیتالاسیون و موارد دیگر موید این رفتار رژیم سابق با ملت عزیز و شریف ایران است.

 

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه بیان کرد: رژیم سابق فضایی را ایجاد کرده بود که هیچ کسی حق اظهار نظر و بیان مشکلات را نداشت و چنان خفقان و تک صدایی در جامعه بوجود آمده بود که هر گونه اعتراض و مخالفتی به سرعت سرکوب می‌شد.

 

وی گفت: صفحات تاریخ جنایت‌های این رژیم را در سال‌های ۴۱ و ۴۲ و حمله به فضیه فراموش نخواهد کرد، یکی از نزدیکان بنده که از نزدیک شاهد این حادثه بود نقل می‌کرد که در جنایات رژیم در فیضیه طلبه‌ها را از طبقات بالای فیضیه به پایین می‌انداختند و بسیاری اینگونه به شهادت رسیدند و جسارت‌های بسیاری زیادی به قرآن کریم کردند که این جنایت‌ها را نسل‌های گذشته از نزدیک دیده اند و باید برای نسل جدید نیز بازگو کرد تا دلیل و هدف این انقلاب را بهتر و بیشتر بشناسند.

 

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه سخنان خود افزود: رهبری معظم انقلاب هم در بیان مسایل دینی و سیاسی، هم در جهت دادن به مردم و مدیریت جامعه، هم در نشان دادن راه و سبک زندگی و هم ایجاد بصیرت در جامعه و هویت بخشی به مردم برای همه الگویی بی نظیر و شایسته هستند. ایشان برای ما یک نعمت بسیار بزرگ و بی نظیر هستند و می‌بایست با تبعیت از رهبری گام‌های بلندی برای پیشرفت و تکامل کشورمان برداریم.

 

وی تصریح کرد: وقتی نعمت رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) را از دست دادیم خداوند به ما منت گذاشت و رهبری با تدبیر و با بصیرت به ما عنایت کرد و اگر ایشان نبودند در تند باد مشکلات و بحران هایی که پشت سر گذاشتیم بی شک شکست می‌خوردیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: نکتهٔ دیگر که باید برای همه ما تبین شود توجه به آسیب هاست، باید بفهمیم که چه چیزی این انقلاب را دوام می‌بخشد و چه چیزی برای انقلاب مخرب خواهد بود. باید بدانیم چگونه و با چه تدبیری حرکت کنیم، اگر راه را درست نشناسیم، خطرها ما را به هلاکت خواهد رساند. امام علی (علیه السلام) فرمودند: مدیریت بد و نادرست عامل ویرانی است. این بدان معنی است که اگر در انقلاب مدیریت‌ها اصلاح نشود و سوء مدیریت‌ها برطرف نگردد ما به موفقیت‌های مورد نظر خود دست پیدا نخواهیم کرد و ما باید بکوشیم این مهم را در جامعه محقق کنیم./917/د102/ص

ارسال نظرات