۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۶۳۰۳
همزمان با سراسر کشور؛

مراسم بزرگداشت یوم الله 22 بهمن در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور در جای جای استان خراسان شمالی نیز برگزار شد.
راهپيمايي 22 بهمن در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز چهارشنبه، بیست و دوم بهمن ماه مردم انقلابی و ولایت مدار استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور همزمان با سراسر ایران مراسم راهپیمایی و تظاهرات سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را با شور و شعوری کم نظیر برگزار کردند.

 

امروز مردم استان باب الرضا(ع)، گنجینه فرهنگ ها همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز در سفر مهر ماه سال 91 به این استان توصیف کرده بودند با حضور گسترده و باشکوه خود در صحنه بار دیگر گنجینه ای از معرفت های خود را به نمایش گذاشتند.

 

مراسم راهپیمایی و تظاهرات مردم انقلاب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی صبح چهارشنبه از ساعت 10 صبح با حضور ده ها هزار نفر از اقشار مختلف مردم از محل میدان شهید بهشتی آغاز شد و تا مصلای امام خمینی(ره) ادامه داشت.

 

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان با فریادهای بلند الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، لبیک یا رسول الله، لبیک یا خامنه ای، هیهات منا الذله و ...، ضمن اعلام انزجار و خشم از دشمنان و مستکبران و اقدامات موهن آنها در هتک حرمت رسول گرامی اسلام(ص)، یک بار دیگر با آرمان های امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهدا و انقلاب و نظام اسلامی تجدید میثاق کردند.

 

در مراسم امروز بجنورد همه اقشار جامعه از جمله روحانیان و طلاب، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، کارمندان و فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان، کارگران و کشاورزان و کسبه و بازاریان حضور داشتند و حماسه ای از وحدت و همبستگی را رقم زدند چرا که امروز در استان خراسان شمالی اقوام مختلف کرد، ترک، ترکمن، تات، فارس و ... و نیز پیروان مذاهب شیعه و سنی دوشادوش یکدیگر به صحنه آمده و در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب فریاد زدند.

 

پس از رسیدن خیل شرکت کنندگان در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به بولوار دولت و روبروی مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، در این محل سرود انقلابی «بهاران خجسته باد» از سوی هزار و 357 نفر از دانش آموزان پسر مدارس بجنورد اجرا شد.

 

پس از آن سردار حمیدرضا مقدم فر، معاون فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون انقلاب اسلامی و ارزش ها و دستاوردهای آن و نیز موضوع مذاکرات هسته ای سخنرانی کرد.

 

قرائت قطعنامه پایانی یوم الله بیست و دوم بهمن ماه، آتش زدن آدمک استکبار، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مسابقه نقاشی و خاطره نویسی، برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان و ... از دیگر برنامه های مراسم راهپیمایی و تظاهرات یوم الله بیست و دوم بهمن ماه در بجنورد بود.

 

گفتنی است، بر اساس گزارش های رسیده از شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی امروز مراسم راهپیمایی و تظاهرات یوم الله بیست و دوم بهمن ماه در مراکز دیگر شهرستان های استان از جمله شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه و دهستان ها و روستاهای پرجمعیت استان نیز با حضور پرشور مردم برگزار شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات