۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۴۷۷۲۳
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

صدا و سیما و رسانه‌ها جذابیت نماز جماعت صبح را تبلیغ کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این‌که نمازگزاران جماعت صبح از پشتیبانی ویژه الهی برخوردار می‌شوند، گفت: باید صدا و سیما و رسانه‌ها ورود پیدا کرده و جذابیت نماز جماعت صبح را تبلیغ کنند.
 حجت الاسلام حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، پیش از ظهر امروز در همایش پرچمداران بهشت که در تجلیل از ائمه جماعات نماز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حسینیه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: اگر چه به لحاظ کمی رشد خوبی در برگزاری نماز جماعت صبح داشتیم اما به لحاظ کیفی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

 

وی افزود: خداوند نسبت به نماز صبح بسیار تاکید دارد، نماز صبح افزون بر این‌که مشهود فرشتگان شب و صبح بوده مشهود پیامبر(ص) نیز است بنابراین نماز صبح باید جذاب و متفاوت از سایر نمازها برگزار شود.

 

نمازگزاران نماز جماعت صبح از پشتیبانی خاص الهی برخوردار می‌شوند

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، در ادامه عنوان کرد: درباره نماز صبح روایات زیادی آمده که بسیار شنیدنی است، در روایتی عنوان شده که نمازگزاران نماز جماعت صبح از پشتیبانی خاص الهی برخوردار می‌شوند، یا در روایت است که در بین نمازها نماز جماعت صبح برای منافقان از همه دشوارتر است که این جای فکر دارد.

 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری اظهار داشت: وضعیت نماز جماعت صبح ما به لحاظ کمیت و کیفیت وضعیت خوبی در تناسب با مسلمانی و ولایت با توجه به فتوحات بعد از انقلاب ندارد که باید برای آن فکری کرد.

 

وی افزود: این اشتباه است که جامعه روحانیت و ائمه جماعات منتظر دیگران باشند ما خود باید پیشگام دعوت مردم باشیم، اگر ما در برابر تهاجم سیل فرهنگی و جریانی که نفاق را طراحی می‌کند غفلت کنیم هویت اسلامی و ولایی ما را در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

 

نماز جماعت صبح کمر نفاق را می‌شکند

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، بیان داشت: نماز جماعت صبح کمر نفاق را می‌شکند در نماز صبح زیبایی‌های فراوان و غیر قابل وصف است، این‌که نماز جماعات صبح ما از 560 به 900 مسجد رسیده اتفاق مبارکی است اما باید تلاش شود تا به 2500 مسجد طی یک سال آینده برسد.

 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری، افزود: ما باید این عیب را به ویژه از تهران به عنوان پایتخت کشور برطرف کنیم درخواست ما این است که ائمه جماعات برگزارکننده فریضه نماز صبح با همفکری راه‌حل‌ها را شناسایی کنند تا این عیب برطرف شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: موانعی که اجمالا به ذهن آمده این است که تغییر سبک زندگی اجازه نمی‌دهد کسی صبح خود را به نماز جماعت برساند، مساله عدم همت هیات امنا و فاصله امام جماعت تا مسجد نکته دیگری است که مطرح شده و همچنین عدم استقبال برخی از خادمان مساجد در همکاری برای باز کردن مساجد از دیگر عوامل عدم برگزاری نماز جماعت صبح است.

 

در اشاعه و فراگیری نماز جماعت صبح باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: در اشاعه و فراگیری نماز جماعت صبح باید برنامه‌ریزی و تسهیلاتی در رفت و آمد ائمه جماعات صورت گرفته و یا از طلاب و فضلای نزدیک مسجد استفاده شود، درباره خود مسجد نیاز به همفکری و توجیه هیات امنای مسجد و یا استفاده از هیات امنایی است که معتقد به نماز جماعت صبح بوده و در مسجد حضور داشته باشند.

 

وی افزود: نقش خادمان مساجد نیز بسیار مهم است توجیه خادمان یا در صورت مشکل استفاده از خادمان افتخاری یکی دیگر از راه‌حل‌ها است.

 

صدا و سیما و رسانه‌ها جذابیت نماز جماعت صبح را تبلیغ کنند

 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری درادامه گفت: درباره تشویق مردم به نماز باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی چون تلاوت روزانه قرآن، تفاسیر کوتاه بعد از نماز یا حتی انجام ورزش همگانی صورت گیرد همچنین صدا و سیما و رسانه‌ها ورود پیدا کرده و جذابیت نماز جماعت صبح را تبلیغ کنند.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: ما هم‌چنان نماز صبح را در اولویت تبلیغی و ترویجی خود خواهیم داشت و همکاری نهادها را دریافت خواهیم کرد.

 

وی در پایان خطاب به ائمه جماعات مساجد خاطرنشان کرد: باید جوانان مومن را به حوزه علمیه دعوت و آنها را جذب کنید، همچنین سال جاری که با یاد حضرت زهرا(س) شروع می‌شود باید با یک آمادگی مطلوبی ایام فاطمیه را گسترده برگزار کنیم امید که مساجد و ائمه جماعات ما در این زمینه تدابیر لازم را داشته باشند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات