۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۴۹۰۹۰
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس:

پاسداری از خون شهیدان مصداق عمل به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسداری از مقام شهدا و جانبازان از جهتی سخت و از جهتی دیگر آسان است، گفت: پاسداری از خون شهیدان مصداق عمل به قرآن است.
اجلاسيه شهداي سرخه-يادواره زنان ايثارگر اجلاسيه شهداي سرخه-يادواره زنان ايثارگر اجلاسيه شهداي سرخه-يادواره زنان ايثارگر اجلاسيه شهداي سرخه-يادواره زنان ايثارگر اجلاسيه شهداي سرخه-يادواره زنان ايثارگر اجلاسيه شهداي سرخه-يادواره زنان ايثارگر اجلاسيه شهداي سرخه-يادواره زنان ايثارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، لاله افتخاری، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در یادواره "زنان ایثارگر" شهرستان سرخه که شب گذشته با حضور مسؤولان، خانواده معظم شهدا، روحانیان و مردم شهیدپرور این شهرستان در گلزار شهدای شهرسرخه برگزار شد، اظهار داشت: خانواده شهدا توجه داشته باشند که هم رنج و همدرد خاندان عصمت و طهارت (ع) و بانوانی از سلاله نور و رحمت همچون حضرت زینب کبری(س) هستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به روایتی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: آن امام همام فرموده‏اند: «همانا جهاد دری از درهای بهشت است» و این در بهشتی بر روی انسان‏های عادی گشوده نمی‏شود و تنها ویژه بندگان خاص خداوند است.

 

وی با بیان اینکه جهاد سپر محکم الهی است، تصریح کرد: جهاد مردم را برابر هجمه‏های دشمنان بیمه می‏کند و سربلندی، عزت، استقلال و هویت را به ارمغان می‏آورد؛ بنابراین سپری بسیار ارزشمند و گرانقدر است و خوشا به حال ما که خداوند در بهشت را برروی عزیزان ما گشود و ما از این جهت هیچ‌گاه غمگین نیستیم.

 

افتخاری با اشاره به اینکه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیق بزرگی است که نصیب ملت ایران شده است؛ چرا که این امر آرزوی همه اولیا و انبیای الهی بوده که در عصر ما محقق شد و خداوند نعمتش را بر ما تمام کرده است، خاطر‌نشان کرد: شهادت نیز نعمتی از جانب خداوند بر ما بوده است؛ بنابراین باید امروز پاسدار این مقام رفیع و جانبازی جانبازان باشیم.

 

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسداری از مقام شهدا و جانبازان از جهتی سخت و از جهتی دیگر آسان است، افزود: پاسداری از خون شهیدان مصداق عمل به قرآن است و از این جهت وظیفه‏ای خطیر جلوه می‌کند و دلیل آسانی این پاسداری آن است که ما الگوهایی بی‌نظیر همچون اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت زهرا(س) را داریم.

 

افتخاری با تأکید بر اینکه جایگاه زنان و حقوق واقعی بانوان آن طور که شایسته و بایسته است تبیین نشده است، گفت: در جهالت نخستین که دختران را زنده به گور می‌کردند، رتبه و جایگاه بانوان در اسفل‌ترین حد و مرتبه بود و امروز نیز به گونه‌ای دیگر حرمت، کرامت و فطرت بانوان در جهالت مدرن بشر پایمال شده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسلام تبیین کننده عزت و شأن و منزلت بانوان است، اضافه کرد: قرآن و سنت الگوهای زنان و مردانی که می‌خواهند با ایمان باشند،‌ معرفی کرده، بنابراین حجت بر بانوان با داشتن الگوهایی بی‌نظیر از جنس خودشان تمام شده است.

 

وی تصریح کرد: همسران و مادران شهدا با تبعیت از الگوهای ارائه شده در پرتو مکتب اسلام ناب محمدی(ص) همچون زینب کبری(س) مقاومت، ‌ایثار و پاکدامنی را در وجود خود به ظهور و بروز رساندند و فرزندان پرورش یافته در دامان همین مادران حماسه جاویدان دفاع مقدس را خلق کردند.

 

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند: «ما در مسأله زن و خانواده از دنیا طلبکاریم، ما هستیم که به دنیا خطاب می‌کنیم و می‌گوییم شما به بشریت عموماً و به زن خصوصاً خیانت کرده‌اید»، گفت: امام خامنه‌ای حکیمانه و آگاهانه اعلام کردند که دنیا نیازمند الگو‌های نجات بخش است و بهترین این الگو‌ها حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و فرزند شایسته ایشان حضرت معصومه(س) هستند.

 

افتخاری تأکید کرد: پیروی نکردن بانوان ایرانی از الگوهای اومانیستی غرب و الگوهای افراطی و تفریطی و پرورش و تربیت در مکتب اهل‌بیت(ع) است که زنان را به مقام و جایگاه مادر شهید و همسر شهید رسانده و بانوان و دختران نسل جوان و نوجوان امروز حجاب، عفاف و ولایتمداری را با پایبندی به مکتب اهل‌بیت(ع) آموخته‌اند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در جنگ نرم امروز دیگر نیاز به آموزش اسلحه نیست، افزود: بایدباور کنیم که تحت هجمه سنگین ناتوی فرهنگی دشمنان هستیم و بدانیم استکبار جهانی به دلیل شکست در جنگ نظامی، بیکار ننشسته و سران کفر در حال برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی علیه بشریت به وی‍ژه برای بانوان مسلمان هستند.

 

وی با بیان اینکه امروز پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باید به آگاه‌سازی آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بپردازند، خاطر‌نشان کرد: استفاده صحیح از شبکه‌های مجازی، موبایل و دیگر وسایل ارتباط جمعی مستلزم آگاهی و آموزش است و در این میدان مجلس، دولت، طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه و متولیان فرهنگی باید وارد شوند./977/پ202/ب4

ارسال نظرات