۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۴۹۵۹۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان:

مداحان کاشانی بیشترین جوایز نهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی را به خود اختصاص دادند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: مداحان منطقه کاشان بیشترین جوایز نهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی کشور را به خود اختصاص دادند.
حجت‌الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در این مسابقات که به صورت سالانه از سوی هیأت رزمندگان اسلام و با مشارکت سازمان بسیج مداحان، شبکه قرآن و معارف سیما و معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، نوجوانان و جوانان 12 تا 30 سال مداح کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به این که نهمین دوره این سوگواره با موضوع محرم و صفر برگزار شد اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان سوگواره، 2 هزار و 500 اثر در رشته شعر و 600 اثر در بخش مداحی به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که با سه مرحله داوری آثار، برگزیدگان مسابقات معرفی شدند؛ در این بین، مداحان نوجوان و جوان منطقه کاشان بیشترین عناوین این دوره را به خود اختصاص دادند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به این که 7 نفر از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند یاد آورشد: از این تعداد، 5 نفر در مرحله کشوری موفق به کسب رتبه های برتر شدند که در سطح کشور رتبه بسیار بالایی است.

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی با اشاره به این که دعاخوانی، یکی از بخش های اصلی و مهم این سوگواره است تصریح کرد: در بخش دعاخوانی بالای 20 سال، معین علی‌مددی از شهرستان کاشان رتبه برتر این سوگواره را کسب کرد.

وی افزود: در بخش مداحی 16 تا 20 سال، علی عراقی آرانی، از آران و بیدگل و در بخش مداحی 21 تا 25 سال، ابوالفضل علی بلندی و علیرضا آبیار کاشی از کاشان و همچنین عباد صالحی از آران و بیدگل رتبه های برتر را کسب کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: داوری بخش مداحی را ماشاء‌الله عابدی، محسن طاهری، عباس دلجو، عباس حیدرزاده بر عهده داشتند و در بخش شعر هم سعید حدادیان، سیدمحمد حسینی و مرتضی امیری اسفندقه داوری کردند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ثبت و تشکیل بانک اطلاعات بیش از 380 پرونده مداحان در اداره تبلیغات اسلامی کاشان یاد آورشد: خطه کویری کاشان و آران و بیدگل با توجه به عُلقه شدید ولایی و محبت اهل بیت(ع) دارای استعدادهای درخشان و نهفته در زمینه مداحی و ذاکری اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه اظهار داشت: درخشش جوانان و نوجوانان در مسابقات کشوری، وجود صداهای زلال و ناب، اعزام جمع زیادی از مداحان به شهرهای مختلف کشور در مناسبت های مختلف و شناخته شدن برخی از مداحان کاشانی به‌ عنوان مداحان برجسته کشوری شاهد مثالی برای این مدعا است.

شایان ذکر است، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی، هفتم اسفندماه جاری با حضور غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و نماینده مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر مداحی رییس هیأت رزمندگان اسلام، مرتضی امیری اسفندقه شاعر آیینی در تالار ایوان شمس تهران برگزار و از برگزیدگان رشته های مختلف تجلیل شد./1307/پ202/ف

ارسال نظرات