۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۴۹۷۹۶
سخنران حرم رضوی:

میز ریاست نوعی امتحان الهی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با بیان این که امتحان سنت و قانون خدا است، گفت: همه افراد در دنیا به اقسام گوناگون به تناسب ظرفیت هایشان مورد امتحان الهی قرار می گیرند که بلا، مصیبت، همسر، فرزند، ثروت، قدرت و میز ریاست از مصادیق آن به شمار می روند.
حجت الاسلام والمسلمين محمّد تقي عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد تقی عبدوس، عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی، اظهار کرد: دنیا محل امتحان و آزمایش انسان است؛ امتحان سنّت و قانون خدا است و همان گونه که گذشتگان مورد امتحان قرار گرفتند نسل ما و آیندگان نیز آزمایش می شود.


وی تصریح کرد: مردم خیال نکنند تا بگویند مسلمان شدیم، ایمان آوردیم، یا غیره همه چیز تمام می شود بلکه همه در این دنیا به اقسام گوناگون به تناسب ظرفیت هایشان امتحان می شوند.


سخنران حرم رضوی با اشاره به انواع امتحان بیان کرد: امتحان با واژه «فتنه» 60 مرتبه در قرآن کریم آمده است؛ از نظر عرب فتنه به کاری گفته می شود که زرگر برای برآورد ناخالصی طلا با قرار دادن آن در کوره انجام می دهد.


حجت الاسلام عبدوس تصریح کرد: واژه بلا نیز 37 مرتبه در قرآن ذکر شده است که انسان با بلا، گرفتاری و مصیبت مورد امتحان و آزمایش الهی قرار می گیرد.


وی با اشاره به این که سلیمان نبی با آن قدرت عظیم هم مورد امتحان الهی قرار گرفته است، افزود: حضرت سلیمان 53 سال در این دنیا زندگی کرد او و پدرش حضرت داوود از پیامبران قوم بنی اسرائیل بودند؛ قدرت سلیمان نبی با هیچ قدرتی از آمریکا، افریقا و اسرائیل برابر نمی کرد و قدرت های امروزی به سرانگشتی از قدرت او نمی رسیدند.


سخنران حرم رضوی ادامه داد: تمام موجودات عالم؛ جن، انس، حیوانات، نباتات تا باد و باران در اختیارش بود اما با این همه قدرت خداوند به او اولاد نداده بود، سلیمان نبی چندین همسر برگزید و در ذهن می پروراند که صاحب فرزندی می شود و این تاج و تخت به او می رسد اما «ان شاءالله یعنی اگر خدا بخواهد» را بر زبان جاری نکرد و هرگز صاحب اولاد نشد.


حجت الاسلام عبدوس خاطرنشان کرد: همه این ها بر اساس حکمت و صلاح خداوند رخ می دهد نباید چیزی را به زور از خداوند مطالبه کنیم، چه وقتی نعمتی را به ما نمی دهد، چه وقتی نعمتی را عطا می کند و ناشکری می کنیم که آن را نمی خواستیم مانند گلایه برخی خانواده ها به داشتن فرزند و اولاد زیاد.


عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران در ادامه گفت: گاهی خداوند انسان را با همسر و فرزندش امتحان می کند به طور مثال؛ خانمی همسرش را وادار به خرید ماهواره می کند که به دنبال آن پسر و دختر نوجوان و جوانش با دیدن شبکه های شهوت انگیز و فیلم های مهیج تحریک به گناه و معصیت می شوند.


حجت‌الاسلام عبدوس افزود: خیلی ها در امتحان با پول و ثروت مردود می شوند مانند گروه واقفیه که در امامت موسی بن جعفر(ع) توقف کردند و هفت امامی شدند؛ حاضر نشدند دیناری به امام رضا(ع) که سهم امامت بود بدهند.


وی با اشاره به امتحان الهی به وسیله مقام و قدرت گفت: زبیر پسر عمه پیامبر(ص) و طلحه پدر زن امام حسین(ع) که در جنگ های بسیاری همراه پیامبر(ص) بودند و زخم های فراوانی روی بدن هایشان بود و پس از برکناری از قدرت مقابل علی(ع) قرار گرفتند و در امتحان الهی مردود شدند.


حجت الاسلام عبدوس خاطرنشان کرد: کسی که وقتی میز ریاست از او گرفته شد، تا دیروز پشت میز بوده و امروز جلوی میز؛ ضد انقلاب و نظام نشود این فرد در امتحان و آزمون الهی موفق و سربلند شده است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات