۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۵۰۱۵۵

مراسم وداع با 7 شهید مدافع حرم در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم وداع با پیکرهای مطهر 2 تن از فرماندهان و 5 تن از رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب(س) امشب در مشهد برگزار شد.
مراسم وداع با 7 شهید مدافع حرم در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم وداع با پیکر 7 شهید مدافع حرم از جمله علیرضا توسلی، رضا بخشی، محمود حکیمی، جاوید یوسفی، نعمت الله نجفی، قاسم سادات و سید حسین حسینی امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد فقیه سبزواری واقع در منطقه طلاب با حضور خانواده شهدا، رزمندگان، بسیجیان و مردم شهید پرور برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام محمدپور، کارشناس مذهبی، با اشاره به این سخن پیامبر اکرم(ص) که می فرماید: «بالاتر از هر نیکی، نیکوتری هست مگر شهادت در راه خدا»، گفت: شهید کسی است که بالاترین سرمایه را در راه خدا فدا کرده است، چرا که از جان بالاتر نداریم.

 

وی با بیان این که اگر این شهدا نبودند ما در این شب شهادت حضرت فاطمه نمی توانستیم گرد هم جمع شویم، تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی نقشه از نیل تا فرات را دارد و اگر این مدافعان حرم نباشند ما نمی توانیم در امنیت زندگی کنیم. خون آن ها را باید پاس بداریم و احترام پدر و مادر شهدا را حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام محمدپور، با اشاره به مقام والای حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: خداوند به پیامبر اسلامی می فرماید: «اگر تو نبودی این دنیا را خلق نمی کردم و اگر علی نبود تو را هم خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود نه تو و نه علی را خلق نمی کردم» این روایات نمی گوید که حضرت زهرا از پدر بزرگوارشان دارای مقام والاتر است اما در زمانی که حضرت علی(ع) به سکوت پیامبر دعوت می کند، حضرت زهرا (س) از مقام ولایت دفاع می کند.

 

گفتنی است مراسم وداع فردا 13 اسفند بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد العلی و با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد برگزار می شود.

 

همچنین مراسم تشییع در 14 اسفندماه ساعت 9 صبح و با حضور مردم شهیدپرور در مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا(ع) برگزار می شود./1310/پ202/ب4

ارسال نظرات