۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۵۰۶۹۵
معاون ارتباطات حوزه دفتر مقام معظم رهبری:

بسیاری از توطئه ها و فتنه ها به برکت نماز جمعه خنثی شد

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات حوزه دفتر مقام معظم رهبری گفت: بسیاری از توطئه ها و فتنه ها به برکت نماز جمعه خنثی شد و در واقع می‌توان گفت نیروهای شرکت کننده در جنگ هشت ساله را، نمازهای جمعه تامین کردند.
حجت الاسلام مروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزه دفتر مقام معظم رهبری پیش از ظهر امروز 15 اسفند ماه در جلسه شورای اداری استان قزوین که به منظور معرفی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: لازم می‌دانم از تلاش های صادقانه روحانی دلسوز، انقلابی و تلاشگر آیت الله باریک بین که در طول سال‌ها فعالیت، منشأ خدمات ارزشمندی بود سپاسگزاری کنم.

 

معاون ارتباطات حوزه دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم تا در سال آینده، مراسم نکوداشتی به پاس خدمات چندین دهه این عالم ربانی برگزار شود.

 

وی افزود: این شخصیت ارزشمند به دلیل کسالت از رهبری درخواست کردند تا این مسؤولیت به فرد دیگری واگذار شود تا با نیرو و نشاط بیشتری به این مسؤولیت بزرگ و سنگین اهتمام ورزد.

 

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با لیاقت و شایستگی که داشتند؛ توانستند اعتماد رهبری را جلب کنند از این رو برای آیت الله باریک، شفا و عافیت و برای حجت‌ الاسلام والمسلمین عابدینی موفقت روزافزون مسئلت می کنم.

 

حجت‌الاسلام مروی در ادامه عنوان کرد: نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلامی است چرا که این سنت حسنه پیش از انقلاب چه به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان و چه به لحاظ محتوا و کیفیت خطبه‌ها، در حد صفر بود.

 

این مقام مسؤول افزود: امروز به برکت انقلاب، نماز جمعه ایران به لحاظ کمیت و کیفیت در صدر فهرست نمازهای جمعه جهان اسلام قرار گرفته است.

 

معاون ارتباطات حوزه دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: نماز جمعه امروز به دلیل حضور نسبتا خوب مردم، کیفیت و محتوای خطبه ها در بیان مسائل دینی، اخلاقی هم‌چنین تحلیل و تبیین صحیح مسائل اجتماعی و سیاسی از جایگاه مهمی برخوردار است.

 

حجت الاسلام مروی خاطرنشان کرد: در هیچ یک از کشورهای اسلامی، رهبر آن کشور امام جمعه مردم نیست در حالی که یکی از امتیارات ایران اسلامی این است که حاکم دینی، رهبر و امام جمعه آن کشور نیز می‌باشد.

 

معاون ارتباطات حوزه دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: بسیاری از توطئه ها و فتنه ها به برکت نماز جمعه خنثی شد در واقع می‌توان گفت نیروهای شرکت کننده در جنگ هشت ساله را، نمازهای جمعه تامین کردند و رزمندگان از نمازهای جمعه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند و در میدان رزم حاضر شدند.

 

مروی بیان کرد: اهمیت و تاثیرگذاری نمازجمعه موجب شد تا دشمن به تکاپو افتاده و به تبلیغات منفی گسترده علیه آن دست زند.

 

این مسؤول عنوان کرد: ترور امامان جمعه همچون آیت الله دستغیب، مدنی، صدوقی، اشرفی اصفهانی، قاضی از جمله اقدامات خصمانه دشمن برای رسیدن به مقاصد آنان در جلوگیری از حضور مردم در صفوف نماز جمعه بود که به دلیل بصیرت مردم بی اثر ماند.

 

وی در پایان گفت: مردم با شناخت کامل و تبعیت مومنانه از امام خویش، همچون کوه در صحنه ایستادند و مقاومت کرده، حماسه‌ها خلق کردند به گونه ای که امروز، ایران از تاثیرگذارترین کشورهای منطقه و جهان است و این اقتدار به برکت انقلاب اسلامی و ولی فقیه است.

 

شایان ذکر است؛ در این مراسم حکم مقام معظم رهبری در انتصاب حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین از سوی حجت الاسلام مروی قرائت شد/848/پ202/ب4

ارسال نظرات