۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۵۰۷۵۷

همسر آیت الله کشمیری دار فانی را وداع گفت

خبرگزاری رسا ـ خانم کاظمی شیرازی همسر مرحوم آیت الله کشمیری از عرفای و استادان اخلاق حوزه علمیه، امروز در تهران دار فانی را وداع گفت.
آيت الله کشميري آيت الله کشميري

حجت الاسلام سید علی اکبر صداقت از شاگردان  آیت الله کشمیری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از درگذشت حاجیه خانم زینب کاظمی شیرازی همسر آیت الله  سید عبد الکریم کشمیری(ره) خبر داد.

 

وی با بیان این که این بانو نوه آیت الله شیخ کاظم شیرازی از مراجع تقلید نجف بود، گفت: پدر همسر آیت الله کشمیری نیز از مجتهدان به نام بوده که ایشان را با عنوان میرزا محمد شیرازی می شناختند؛ حضرت آیت الله بهجت از شاگردان پدر بزرگ این بانوی صالحه بودند.

 

وی افزود: این بانوی پرهیزکار در سال 1307 چشم به جهان گشود و امروز در سال 86 سالگی دار فانی را وداع گفت؛ این بانو زنی عالمه، مدیر، مدبر، با کیاست و با فراست بود، از آن جایی که ایشان در بیت مرجعیت پرورش پیدا کردند بسیار با سخاوت و خوش طبع بودند، هر زمان که ما خدمت آیت الله کشمیری می رسیدم، این بانو روی خوشی به ما نشان داده و بسیار با سخاوت برخورد می کردند.

 

حجت الاسلام صداقت اظهار داشت: پیکر این بانو روز یک شنبه 17 اسفند ساعت 9 صبح در بهشت زهرا(س) پس از برگزاری آیین نماز میت، به خاک سپرده خواهد شد.

 

شاگرد آیت الله کشمیری ابراز داشت: مجلس ختم این بانو نیز روز دوشنبه 18 اسفند ساعت 4 عصر در مسجد الشفا واقع در تهران، یوسف آباد، خیابان ابن سینا کوچه شرافت برگزار می شود، این مسجد معروف به مسجد آیت الله سید رضی شیرازی است./1323/پ202/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ایرانمنش
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
سلام
ببخشید میشه خبر درگذشت خود جناب استاد صداقت را در خبرگزاری تون قرار بدهید ممنون
ما از شاگردان ایشان هستیم اما تریبونی نداریم
ممنون از شما
0
0