۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۵۱۲۹۸
مدیر کل اوقاف کردستان:

طرح آرامش بهاری در جوار 17 امامزاده کردستان اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به جاذبه های مذهبی و گردشگری در استان کردستان گفت: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در استان کردستان 17 امامزاده در این استان آماده پذیرایی مسافران نوروزی است.
آرامش بهاري فاطمي

سلمان روحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب، اظهار داشت: فضای امامزاده های واقع در استان کردستان برای اسکان موقت مهمانان نوروزی مهیا شده است و در جوار هر امامزاده یک عالم و مشاور دینی در راستای راهنمایی و ارائه اطلاعات بقاع متبرکه به مهمانان نوروزی حضور دارند.

 

وی ضمن تأکید بر معروف بودن کردستان به شهر مناره ها ادامه داد: توزیع اقلام و بسته های فرهنگی برای مهمانان نوروزی در راستای معرفی بقاع متبرکه در استان کردستان از دیگر برنامه های اجرای طرح آرامش بهاری است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: در حال حاضر قرآن تاریخی نگل، بقعه متبرکه امامزاده هاجرخاتون(س)، امامزاده پیرعمر(ع)، امامزاده پیرمحمد(ع)، مسجد دارالحسان(مسجد جامع)، مسجد والی، آرامگاه حضرت عکاشه(رض)،مسجدقلعه بیگی، قدمگاه خضرزنده در کوه آبیدر از جاذبه های مذهبی گردشگری سنندج است.

 

وی در ادامه افزود: امامزاده سید جلاالدین(ع)، امامزاده سارا و هاجر(س) و بقاع متبرکه امامزاده پیر بابا در شهرستان قروه از جاذبه های گردشگری در استان است که هرساله پذیرای مهمانان نوروزی است.

 

سلمان روحی خاطرنشان کرد: امید آن می رود که مسافران نوروزی، شهرستان مریوان را نیز در برنامه سفر خود قرار دهند مسجد جامع اورامان، آرامگاه حضرت پیر شالیار اورامان(ع)، مقبره پیرخضر شاهو، و قرآن تاریخی بیساران در این شهرستان از جاذبه های مذهبی گردشگری است.

 

وی اظهار داشت: در راستای ارائه اطلاعات جاذبه های گردشگری اقدام به چاپ بروشورهایی با عنوان معرفی جاذبه های گردشگری برای مسافران نوروزی کرده و امیدواریم که شهرستان بیجار برای زیارت بقاع متبرکه امامزاده عقیل(ع)، امامزاده حمزه عرب(ع) و آرامگاه شیخ عبدالحسن فاضل گروسی(ع) مورد توجه مهمانان نوروزی قرار بگیرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: شهرستان سقز هم بی نصیب از اماکن مذهبی گردشگری نیست آرامگاه حضرت پیر غزایی، مسجد دو مناره و قرآن تاریخی مولان آباد در این شهرستان قرار دارد.

 

وی در پایان ضمن اشاره به قرآن تاریخی روستای هفتاش و مسجد جامع در شهرستان بانه ادامه داد: شهرستان بانه افزون بر دارا بودن بازارچه های مرزی هرساله پذیرای مسافران نوروزی فراوانی است؛ در حال حاضر 1 هزار و 677 موقوفه، بیش از 15 هزار رقبه، قریب به 2 هزار مسجد و 107 امامزاده و اماکن متبرکه در سطح استان کردستان وجود دارد./967/ت302/ب4

ارسال نظرات