۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۵۱۹۵۱

پیام آیت الله نوری همدانی به مناسبت روز برزگداشت شهید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی به مناسبت روز برزگداشت شهید پیامی صادر کرد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید به مناسبت روز برزگداشت شهید پیامی صادر کرد.

    

متن این پیام بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 با سلام و تحیت به آن مجمع محترم، پدران و مادران صبور شهیدان و فرزندان و همسران و بقیه متعلقین و مربوطین خانواده شهدا.

 

 شهیدان راه خدا پیام‌های فراوان دارند و هر قطره­ای از قطرات خون شهیدان و هر زخمی از زخم‌های پیکر مقدس آنان و هر نقطه‌ای از جبهه­های این جهادگران و هر جنازه از جنازه­های به خون غلطان و هر تربیتی از تربت مقدس آن‌ها از و هر لوحی از الواح مزار آنان و هر کوچه و خیابان به نام‌ها نام‌گذاری شده است و حتی فرزندان و پدران محترم و سایر بازماندگان آنان برای ما پیام دارند، آن پیام‌ها به شرح ذیل است:

 

ای مردم مسلمان و متعهد ایران و ای مسلمانان کل جهان؛ ما برای این منظور به پا خواستیم و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتیم که در مسیر جهاد فی سبیل الله رسالت خود را انجام بدهیم و رسالت ما این بود که ارزش‌های اسلامی را حفظ کنیم و تابناک­تر بسازیم و هیمنه و قدرت استکبار جهانی را درهم بشکنیم و اگر گرد و غبار و ذلت که دوره طاغوت گریبان گیر این ملت شده بود از چهر آن‌ها با خون بشویم و به جای آن افتخار و عظمت و سربلندی را برای جامعه اسلامی خود فراهم سازیم.

 

 ما ندای قرآن مجید را که فرمود: «وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ» و «قاتلوهم یعذبهم الله بأیدیکم و یخزهم و ینصرکم علیهم و یشف صدور » و «فقَاتِلُواْ  أَئِمَّة الْکُفْر»را لبیک گفتیم.

 

ما منادی پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) که فرمودند: «اغزوا تورثوا ابنائکم مجدا» نبرد کنید تا مجد و عظمت را برای بعدی‌ها فراهم کنید، اجابت کردیم.

 

 ما کلام سیدالشهدا سالار بزرگ شهیدان(ع) که به شعار «هیهات من الذله» سرنوشت ما را ورق زد را سرمشق خود قرار دادیم و الگو گرفتن از پیام خونین آن حضرت با مکتب غلبه خون بر شمشیر تجدید عهد کردیم با خون خود چهره، اسلام و انقلاب را رنگین نمودیم.

 

ما از فرهنگ امیرالمؤمنان(ع) که هنگام اصابت شمشیر بر فرق همایونش «فزت و رب7 کعبه» گفت، الهام گرفتیم، ما دعوت فرزند رشید پیامبر اسلام(ص) رهبر معظمان امام خمینی(ره) را که فرمود: «هر ملت شهادت دارد، اسارت ندارد» از روح و جان پذیرفتیم.

 

 با گفتار حضرت ابوالفضل العباس بنی هاشم با حماسه «والله اِن قَطعتم یمینیانی احامی ابداً عَن دینی» شعار خود ساختیم، ما با سلاح ایمان و اخلاص، دستان طاغوتیان و مستکبران که سرنوشت جوامع اسلامی را برهم ریزد قطع کردیم و به جای حکومت الله را حاکم ساختیم.

 

 دین آوازه نهضت و جان‌فشانی ماست که انتفاضه را مردم فلسطین را به خود آورده است و روزگار صهیونیستی‌ها را به تباهی کشیده است، این طنین پر هیبت ما بود که جنوب لبنان از زیر سلطه صهیونیستی آزاد کرد.

 

 هدف ما از ایثار جان و خون ما این بود که جامعه‌ای به خود بیاید که حکومت آن به دست فقیه آگاه و عادل مدبر و مدیری که از قرآن مجید و فرهنگ ائمه اطهار و عصمت الهام می‌گیرد که الحمدالله عملی شد.

 

جامعه‌ای که در آن ارزش‌های اسلامی حاکم باشد و جامعه‌ای که در ظلم و جهل و فقر، بی‌بند و باری اثر نباشد این است پیام ما؛ پیام ما از وصیت‌نامه‌ها پیدا است.

 

شما ای مردم مسلمان ایران، ای جوانان عزیز ای مردان، ای زنان، ای قانون‌گذاران، ای مجریان قانون، ای قضات محاکمه اسلامی، ای نویسندگان، ای جویندگان ای مسؤولان کشور ای مسؤولان حکومتی و لشگری پیام را بشنوید؛ ما کار حسینی کردیم شما هم کار زینبی کنید.

 

 همان‌طور زینب کبری دختر امیرالمؤمنان(ع) پیام‌رسان عاشورا شد شما هم پیام ما را به گوش همه برسانید،‌ که خون ما بود درخت انقلاب را سیراب کرد و پایبند کرد، بنابراین رضایت و خشنود ما پاسداری از خون ما و قدم برداشتن در راه ما که حفظ ارزش‌های اسلامی و اجرای قوانین الهی است، به دست بیاورید.

 

ما دلی لبریز از عشق شهادت و روحی سرشار از ایمان و اخلاص پایدار و استوار از شهادت در راه خدا استقبال کردیم و احساس ما صحنه جهان این بود.

 

حجاب چهره جان می‌شود غبار تنم

خوش آن زمان که از این چهره پرده برفکنم

 

 شما در جبهه دیدید و لکن نبودید ببینید مرگ سرخ رویان چقدر تماشایی است، تماشاترین و زیباترین صحنه‌ها، صحنه شهادت در اره خدا است و این چنین مردان هر بزرگی است و این هنر را ما از مکتب مولی متقیان امیرالمؤمنان(ع) آموختیم که فرمود «ان اکرمکم الموت القتل» یعنی زیباترین و گرامی‌ترین مرگ‌ها شهادت در راه خدا است.

 

هر کسی را دعوی حسن و نمک،  سنگ مرگ آمد نمک‌ها را محک

 

ما در راه اسلام جان و خون را زدیم می‌دانیم روزبه‌روز آوازه ما بلندتر و راه ما پر رهنمودتر، وحدتمان روشن‌تر و تابناک‌تر شد.

 

شما نگران ما نباشید که مهمان خداییم و در کنار سفره «عند ربهم یرزقون» متنعم می‌باشیم، شما حفظ اصول و ارکان اسلام و انقلاب بکوشید تا ما نگران ما نباشیم.

 

حسین نوری همدانی/998/پ202/ش

ارسال نظرات