۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۵۱۹۸۹
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در هفته‏ای که گذشت؛

تقدیر از فعالیت‌های علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

خبرگزاری رسا ـ در پی انتخاب کتاب «روش شناسی علوم انسانی نزد اندیشمندان مسلمان» اثر گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و کتاب « تحول نظام قضایی ایران در دوره پهلوی اول» اثر گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان آثار شایسته تقدیر در بیست و سومین دوره کتاب برتر دانشگاهی 1393 از انتشارات پژوهشگاه به عنوان ناشر این آثار تقدیر بعمل آمد.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

محمد حسین کاظمی زاده مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فعالیت هفته گذشته این پژوهشگاه گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این هفته برگزار شد.

 

وی افزود: این تفاهم‌نامه همکاری به منظور بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های متقابل به ویژه ارتقای جایگاه و کارآمدی رشته های علوم انسانی در کشور امضا شد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: حرکت به سمت هم افزایی علمی تخصصی در سطح ملی و کمک به توسعه علمی و تحقق چشم انداز و نقشه جامع علمی کشور، تعمیق و توسعه همکاری ها و انجام فعالیت های علمی، پژوهشی و آموزشی و ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز و زمینه سازی گسترش ارتباطات فعّال و مؤثر متقابل از اهداف این تفاهم نامه همکاری ذکر شده است.

 

 

وی ادامه داد: همکاری در طراحی و اجرای طرح های کلان ملی در حوزه های تخصصی، همکاری جهت استقرار نظام ملی نوآوری در پژوهشگاه علوم انسانی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ایجاد زمینه مناسب برای استفاده طرفین از تولیدات علمی پژوهشی طرف مقابل با حفظ حقوق مادی و معنوی و برنامه ریزی و برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی در موضوعات مورد علاقه طرفین برخی از زمینه های همکاری این تفاهم نامه است.

 

 

کاظمی زاده ابراز داشت: همچنین همکاری در تأسیس گرایش تاریخ اجتماعی شیعیان در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، طراحی و اجرای دانشنامه های تخصصی در حوزه های مورد توافق و مشارکت در طراحی قطب های علمی تخصصی از دیگر موضوعات همکاری در این تفاهم نامه می باشد.

 

 

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و  دانشگاه تصرح کرد: در پی انتخاب کتاب «روش شناسی علوم انسانی نزد اندیشمندان مسلمان» اثر گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و کتاب « تحول نظام قضایی ایران در دوره پهلوی اول» اثر گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان آثار شایسته تقدیر در بیست و سومین دوره کتاب برتر دانشگاهی 1393 از انتشارات پژوهشگاه به عنوان ناشر این آثار تقدیر بعمل آمد.

 

 

وی افزود: تازه ترین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی جستارهای اقتصادی، دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات اسلام و روان شناسی و دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی در نیمه اول اسفند ماه سال جاری توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

 

 

وی در پایان گفت: جستارهای اقتصادی 19 و 20 همزمان با هم منتشر شد. در این دو شماره از این نشریه که اولین مجله علمی پژوهشی در زمینه اقتصاد ایران با رویکرد اسلامی است مقالات متعددی به چاپ رسیده است، همچنین شماره 18 دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی که اولین نشریه علمی پژوهشی در زمینه تربیت اسلامی در ایران است با انتشار چندین مقاله علمی به زیور طبع آراسته شده است./1329/ت302/ی

ارسال نظرات