۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۵۲۰۳۸
معاون فرهنگی کانون های مساجد کشور:

شاخص های اقتصاد مسجدی و اقتصاد مقاومتی با یکدیگر همخوانی دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد با اشاره به این که شاخص های اقتصاد مسجدی و اقتصاد مقاومتی با یکدیگر همخوانی دارند، گفت: برای موفقیت در این عرصه باید حرکت مسجدی را مورد توجه قرار دهیم.
مرتضي طاهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور، عصر گذشته 23 اسفندماه، در همایش تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان گفت: در عرصه اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، اگر بخواهیم حرکت رو به جلو داشته باشیم، باید مسجدی حرکت کنیم؛ چرا که حرکت با محوریت مسجد سبب موفقیت در انجام فعالیت ها می شود.

وی با بیان این که شاخص های اقتصاد مسجدی با اقتصاد مقاومتی همخوانی دارند، افزود: برای موفقیت در حوزه اقتصاد مقاومتی باید به استعدادهای درونی و توانمندی های مردمی توجه شود.

طاهریان در ادامه با بیان این که اقتصاد مسجدی متکی بر مردم است، عنوان داشت: مسجد در هر عرصه ای که ورود پیدا کرد، اثر خیر و برکت دارد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مسجد در همه عرصه ها است، خاطرنشان کرد: امروز اگر عرصه فرهنگی مساجد فعال و پویا هستند، به لطف الهی و در سایه زحمات ائمه جماعت مساجد و فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

مساجد نقش مؤثری در برابر هجمه های فرهنگی دارند

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان این که مساجد نقش مؤثری در برابر هجمه های فرهنگی دارند، اظهار داشت: کارکردهای مساجد باید احیا شود.

طاهریان با اشاره به تذاکرات رهبر معظم انقلاب در راستای اقدامات مناسب دستگاه های فرهنگی بیان داشت: در این راستا یکی از طرح هایی که به شورای عالی انقلاب فرهنگ ارائه و تصویب شد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد بود.

وی یادآور شد: طرح راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در 18 اسفند سال 1371 در شورای عالی فرهنگی تصویب شد.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان این که اگر کارکردهای مساجد احیا شود نشاط و شادابی مسجد هم بیشتر می شود، افزود: مسجد می تواند پاسخ گوی نیازهای مردم باشد.

وی با اشاره به این که 20 هزار کانون فرهنگی و هنری مسجد در سراسر کشور راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: احیای کارکردهای مسجد از مهم ترین اهداف این کانون ها است.

طاهریان کارکردهای عبادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را از کارکردهای مساجد بیان کرد و ابراز داشت: جریان جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب بهترین گواه برای کارکرد مساجد است./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات