۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۵۲۳۳۴
مدیرمرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان:

یکی از راه‌های ترویج اسلام تبعیت از رهبر انقلاب است

خبرگزاری رساـ مدیرمرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان یکی از راه‌های ترویج اسلام در سراسر جهان را انسجام تعبیت از رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: امروز دشمن برای از بین بردن انسجام بین علما از هر وسیله و ابزاری استفاده می‌کند.
حجت الاسلام سيد مجتبي رضائي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضائی جواهریان مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان سیستان و بلوچستان مقیم کاشان با اشاره به اهمیت علم و دانش و توجه علما و دانشمندان در این زمینه، گفت: علم به معنای آگاهی و از معرفت مشتق شده است، از این رو شناخت و معرفت، توصیف ها، فرضیه ها، مفاهیم، نظریه ها، اصول و دستورالعمل های نزدیک به قطعیت هستند که یا درست و یا مفید هستند.

 

وی همچنین با اشاره به روایتی از امام موسی بن جعفر(ع) در کتاب الغمه از تذکره ابن حمدون در رابطه با علمی که نافع و سودمند است گفت: این حدیث در چهار جمله کوتاه، علم خداشناسی، علم خلقت شناسی، شناخت هدف خلقت و دین شناسی را مطرح می کند.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان در ادامه با اشاره به لزوم احترام به قانون در جامعه گفت: در تمامی جوامع بشری، یک سلسله قوانین و مقررات عمومی و کلی وجود دارد که تمامی افراد آن جامعه ملزم به رعایت آن هستند و در کنار آن نیز قوانین دیگری که فقط منحصر به یک قشر خاص از جامعه است وجود دارد.

 

وی با تأکید بر این که حوزه های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات بوده اند افزود: اگر فقها در جامعه حضور نداشتند امروز نامی از اسلام و تشیع در جهان برده نمی شد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان یاد آور شد: اخلاق، تواضع، فروتنی و تهذیب نفس یکی از مهم ترین کارهایی بوده است که روحانیت طی سال های متمادی به آن اهتمام داشته و توانسته اند مکتب اسلام را بدون درگیری های مسلحانه در بین مردم رواج بدهند.

 

به گفته وی، امروز نیز طلاب و روحانیت جوان براساس فرمایشات امام راحل باید متوجه باشند پرونده گروه های انحرافی باز است و مبارزه با این تفکر با آشنایی به علوم و یاد توجه به امام زمان و پیروی از ولایت فقیه امکان پذیر است.

 

حجت الاسلام رضائی، یکی از راه‌های ترویج اسلام در سراسر جهان را انسجام تعبیت از رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: امروز دشمن برای از بین بردن انسجام بین علما از هر وسیله و ابزاری نهایت استفاده را انجام می دهد.

 

وی افزود: طلاب و روحانیت مناطق سیستان و بلوچستان باید با پیروی از ولایت فقیه و عمل به قانون و رعایت اخلاق و تواضع و فروتنی و با عمل خود بتوانند مکتب جعفری را به عنوان مذهب علوی و توحیدی بین مسلمانان ترویج و در جهت تقویت و انسجام مسلمانان منطقه تلاش و کوشش کنند که برای رسیدن به مهم، مرکز خدمات حوره های علمیه کاشان عنایت و توجه ویژه ای به این بزرگواران دارند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان یاد آور شد: در حال حاضر 37 نفر از طلاب استان سیستان و بلوچستان در سطوح مختلف حوزوی در مدارس علمیه شهرستان کاشان و آران و بیدگل در حال تقویت بینیه علمی خود هستند تا بعد از عزیمت به سیستان و بلوچستان توانایی پاسخگویی به شبهات را داشته باشند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات