۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۵۲۳۴۲
رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی خبرداد؛

اعزام 20 گروه جهادی به مناطق محروم در نوروز 94

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: تعداد 20 گروه جهادی در نوروز 94 متشکل از 1006 نفر در گرو های دانشجویی، طلاب وروحانیان و دانش آموزان هستند که به طور عمده به مناطق و روستاهای محروم استان اعزام خواهند شد.
سازمان بسيج سازندگي خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مسیب عنابستانی، رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی در نشست خبری صبح امروز که در محل نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برگزار شد به تأکید رهبری و نام گذاری ایشان در سال های مختلف از سال 83 در عرصه اقتصادی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی از بدو انقلاب تا کنون در عرصه مجاهدت قرار داشته و امروز نیز جهادی دیگر بوده و ماهیت جنگ و اعتقاد و آرمان ها عوض نشده بلکه  تنها سنگر تغییر کرده و جهاد از عرصه جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده است.

 

وی از اعزام 20 گروه جهادی در ایام نوروز 94 خبرداد و تصریح کرد: تعداد افراد این گروه ها 1006 نفر که به تفکیک 630 مرد و 376 زن هستند و 11گروه از آن بسیج دانشجویی، 5 گروه طلاب و روحانیان و 4 گروه دانش آموزی را تشکیل می دهند که به طور عمده به مناطق و روستاهای محروم در شهرستان های جغتای، سبزوار، فریمان، کلات، گناباد، تایباد، قوچان و حومه مشهد اعزام می شوند.

 

عنابستانی اظهار کرد: تسهیلات ارائه شده برای بسیجیان در سال 93، 23 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است که با پشتیبانی بسیج سازندگی استان، بنیاد تعاون، بانک مهر اقتصاد و شرکت نصر است؛ همکاری جمعی متفق از بانک مهر اقتصاد، شرکت نصر و سازمان بسیج سازندگی استان سبب شد که  تا کنون 2006 پرونده در عرصه اقتصاد مقاومتی بررسی  و جهت گرفت تسهیلات به بانک مهر اقتصاد معرفی شوند.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی در ادامه گفت: از تعداد پرونده های بررسی شده، 1845 پرونده موفق به گرفتن تسهیلات و اعتبارت شدند که در عرصه اقتصاد مقاومتی در حال ایجاد شدن است و در تمام مراحل از سوی کارشناسان نظارت و کنترل انجام می شود.

 

عنابستانی با خاطرنشان کردن این که 98 درصد جذب تسهیلات در استان فوق العاده بود، افزود: عرصه های کوچک زود بازده در بحث اشتغال زایی و کارآفرینی بسیار مؤثر است که  باید توجه بیشتری به آن شود.

 


وی از افزوده شدن طرح بسته بندی در عرصه اقتصاد مقاومتی به عنوان برنامه های سال آینده خبر داد و تصریح کرد: بحث بسته بندی با 11 عنوان از جمله پودر کردن، اسانس کردن، رب و عصاره، ترشی جات و شوری جات و فرآورده های لبنی در عرصه اقتصاد مقاومتی افزوده خواهد شد که می تواند در سال 94 به جامعه در بحث امنیت غذایی که رهبری نیز در فرمایشات خود تأکید دارند نقش بسزایی داشته باشد.

 


رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با بیان این که تا کنون 226 گروه جهادی در سامانه مرکز هدایت و کنترل اردوهای جهادی استان ثبت شدند، اظهار کرد: این تعداد شامل 78 گروه دانشجویی، 90 گروه
محلات و 58 گروه از سایر اقشار حضور دارند.

 

عنابستانی به طراحی سامانه ای که اطلاعات جامعی از مناطق و روستاهای محروم و نیز تمامی گروه های جهادی را داشته باشد اشاره کرد، گفت: هدف اصلی از این سامانه این است که  شناخت محرومیت های مناطق  و توانمندی های گرو های جهادی ادغام شوند تا کار جهادی به صورت دقیق انجام شود؛ گروه های جهادی تابستان 94 بر اساس اطلاعات این سامانه اعزام خواهند شد./844/پ202/ب4

ارسال نظرات