۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۵۲۳۵۶
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسینی قمی:

دستگیری از نیازمندان بهترین صدقه برای اهل قبور است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که روزهای آخر سال و سال جدید بهترین فرصت برای انجام صله‌رحم و زیارت مزار اهل قبور است، گفت: دستگیری از نیازمندان بهترین صدقه برای اهل قبور در آستانه سال نو است.
حجت الاسلام حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این‌که عمر انسان کوتاه است ولی انسان به انجام سنت‌های خیر و خدمت به مردم می‌تواند عمر و نام خود را در دنیا و آخرت ماندگار و ابدی کند، گفت: صدقه چه از نوع دستگیری از نیازمندان و چه از نوع وقف می‌تواند نام انسان را برای همیشه در دنیا و آخرت بلند کند.

 

وی با اشاره به این‌که در ایام سال نو هستیم و بهتر است کینه‌های خود را با دیگران کنار گذاشته و با نزدیکان و بستگان خود آشتی ‌کنیم، تصریح کرد: همان‌طور که نماز فرمان خداوند بوده و صله‌رحم هم توصیه قرآنی و کلام الهی خداوند به انسان‌ها است تا به این وسیله به سعادت و رستگاری برسند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما در روزهای آخر سال به زیارت اهل قبور می‌روند و این سنت خود سنت حسنه‌ای است اما به خاطر داشته باشیم که تنها با زیارت اهل قبور نمی‌توان به آن‌ها ادای دین کرد بلکه بهترین راه برای ادای دین به اهل قبور دادن صدقه و پس‌ از آن خیرات برای آن‌ها است.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسینی قمی اظهار داشت: در این روزهای پایانی سال بهتر است به ‌حساب های مالی خود رسیدگی کرده و سعی کنیم اگر حق‌الناس و دینی از مردم به گردن داریم در صورت توان آن را پرداخت کرده و همچنین پرداخت وجوهات شرعی از جمله خمس و زکات خود یکی از مهم‌ترین کارهای برای آغاز یک سال خوب و پربرکت است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در آستانه سال نو مسافرت‌های نوروزی هم شروع ‌شده و افزایش می‌یابد، ادامه داد: بهتر است در ایام سال نو و در طول سفر مراقب جان خود و دیگران باشیم و بدانیم اگر در اثر بی‌احتیاطی جان خود و دیگران را در معرض خطر و آسیب قرار دهیم نخواهیم توانست پس ‌از آن روی خوش و آرامش را به خود دیده و وجدان آسوده‌ای نخواهیم داشت.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسینی قم همچنین از جوانان و نوجوانان خواست در چهارشنبه آخر سال از انجام کارهای خطرناک پرهیز کرده و سعی کنند با جان خود و دیگران بازی کنند.

 

وی با بیان این‌که متأسفانه در ایران تلفات جانی در مقایسه با سایر کشورها در اثر حوادثی مانند چهارشنبه‌سوری و تصادفات بسیار زیاد است، یادآور شد: با مراعات حق‌الناس و پرهیز از انجام کارهای خطرناک می‌توانیم سال خوشی برای خود و دیگران به وجود آوریم./837/پ202/ی

ارسال نظرات