۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۵۲۷۵۴
عضو مجمع نمایندگان لرستان تأکید کرد؛

استفاده حداکثری از ظرفیت امامزادگان در گسترش صنعت توریسم

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان لرستان با قدردانی از دست اندرکاران سازمان اوقاف در اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان گفت: باید از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در گسترش صنعت توریسم در داخل و خارج از کشور حداکثر استفاده را ببریم.
بقاع و امام زاده ها

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری طرح ملی آرامش بهاری، عباس قائد رحمت با بیان این‌که باید از ظرفیت امامزادگان موجود در کشور، حداکثر استفاده را ببریم افزود: باید تلاش کنیم امامزادان و بقاع متبرکه بیشترین کارکرد فرهنگی و اجتماعی را داشته باشند.


وی اجرای طرح آرامش بهاری را در ارتباط هرچه بیشتر مردم با امامزادگان بسیار موثر دانست و گفت: اجرایی شدن این قبیل طرح ها منجر به گسترش فرهنگ گردشگری و توریسم در کشور می شود.

 

نماینده درود و ازنا اجرای برنامه های مختلف نظیر برپایی غرفه کودک و نوجوان، پاسخگویی به سوالات شرعی، برگزاری ادعیه و مناجات، اسکان موقت مسافران و زائران، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه کودک و نوجوان، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در طرح آرامش بهاری را منجر به رونق هرچه بیشتر امامزادگان و شناخته شدن آنان دانست.


وی مرمت و بازسازی امامزادگان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه را از اقدامات خوب و قابل تقدیر برشمرد و خاطر نشان کرد: باید با بهر گیری از سایر ظرفیت ها ی موجود نسبت به توسعه زیرساخت های سایر امامزادگان و بقاع متبرکه در مناطق محروم از جمله امامزاده شریفه خاتون در لرستان توجه ویژه ای صورت گیرد.


وی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برتبدیل شدن امامزادان به قطب فرهنی کشور نیز در راستای توجه ویژه به جایگاه معنوی تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه است.


وی تصریح کرد: جایگاه معنوی این اماکن مذهبی در رشد و تعالی جامعه بسیار اهمیت دارد چرا که اگر روح معنوی از جامعه جدا شود از حرکت و توسعه باز می ماند.


عضو فراکسیون احیای وقف، منرلت امامزادگان و مساجد ادامه داد: باید امامزادگان به بزرگترین و اصلی ترین مراکز فرهنگی تبدیل شود تا روح معنویت که ضامن بقا و پیشرفت کشور است همچنان در جامعه حاکم باشد.

 

وی با اشاره به این‌که مردم در جوار بقاع متبرکه احساس آرامش و امنیت می‌کند، بیان داشت: باید از این اماکن مقدس به‌ عنوان مأمن و پناهی برای آسایش و رفاه مردم استفاده شود و همچنین در کنار بعد فرهنگی باید بعد اقتصادی آن را نیز تقویت کنیم چرا که از امکانات مادی این امامزادگان و بقاع متبرکه در کمک به نیازمندان از جمله تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان استفاده های زیادی صورت می یابد./1325/د102/ی

ارسال نظرات