۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۵۲۹۸۱
خطیب جمعه نجف آباد:

وحدت و همدلی ملت و دولت، خنثی کننده تحریم ها و تهدیدهای دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: وحدت و همدلی ملت و دولت مهم ترین اصل در برخورد با تحریم ها و تهدیدهای دشمنانی است که در پشت پرده تحریم‌ها به دنبال تفرقه و جدایی میان این ملت و دولت هستند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه نجف آباد با تأکید بر این که راه حل تمام مسائل در مذاکرات نیست، گفت: ایستادگی یک ملت در برابر تمام ابرقدرت های جهان برای حفظ تمامیت ارضی خود و دفاع از تمامی اصول و باورهایش کار هر ملتی نیست.

 

وی وحدت، تعامل میان دولت و ملت و پیروی از سخنان رهبر معظم انقلاب را عوامل موفقیت در گام اول مذاکرات هسته ای بیان داشت و افزود: بعد از صدور بیانیه مذاکرات تحلیل های دشمنان به گونه ای است که به نفع خودشان و رضایت هم پیمانانشان است و ما باید در این شرایط منصفانه برخورد کنیم.

 

حجت الاسلام حسناتی شعار امسال را به عنوان یک نقشه راه برای رسیدن به موفقیت برشمرد و گفت: دشمنان این ملت با تحریم ها، تهدیدها و بحث مذاکرات به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی بین ملت و دولت بودند و ما باید بدانیم راه حل همه مسائل در مذاکرات هسته ای خلاصه نمی شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: مسیر حرکت این ملت از ابتدا مشخص بوده است و آن رسیدن به استقلال و آزادی در کنار اتحاد و انسجام ملت و دولت است و باید در این مسیر تهدیدها و تحریم های دشمنان را به فرصت تبدیل کرده و به دشمنان نشان دهیم که وحدت این ملت ثمره خون هزاران شهید است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به جنایات وحشیانه آل سعود بر ضد مردم یمن گفت: آل سعود و کشورهای منطقه به دستاویز صهیونیست تبدیل شده اند چنان که شاهد هستیم تمام جنایات و کودک کشی آنان در یمن همان شیوه صهیونیسم بر علیه مردم فلسطین است.

 

وی در ادامه بیان داشت: مردم غیرتمند و مظلوم یمن با جمعیتی بالغ بر 22 میلیون نفر تنها برای رسیدن به استقلال و برپایی حکومتی مردمی، حاکمان پست سعودی و مفتی ها و عالم نماهای آنها کشتار مردم یمن را امری شرعی اعلام کرده اند و امروز داعشی دیگر در منطقه ظهور کرده است که کشتار کودکان و حمله به بیمارستان ها را جهاد و پیروزی می داند.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالروز وفات ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، افزود: در تاریخ هر گاه عظمتی از مردان به چشم می خورد به برکت مادرانی است که قهرمان و مردآفرین هستند و امروز مادران شهدا تبدیل به الگویی برای تمام زنان جهان شده اند و تمام زنان آزاده جهان در زمینه های حجاب، عفاف و سبک زندگی و ایستادگی در برابر دشمنان به این زنان اقتدا کرده اند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما امروز نسبت به این مادران و همسران تکلیف داریم و باید با دیدار و بهره مندی از وجود این مادران، راه شهدا را ادامه دهیم که آن چه امنیت و عزت در این کشور وجود دارد به برکت خون این شهیدان است که نگذاشتند دشمنان وارد مرزها شده و اکنون این دشمن است که شب و روز در وحشت هجوم به مرزهایش می باشد.

 

امام جمعه نجف آباد شهدای مدافع حرم را یادآور عزت، شرف و غیرت در دفاع از حریم قرآن و ولایت برشمرد و گفت: اگر امروز شاهد هستیم جوانانی از این کشور در دفاع از حرم و حریم اهل بیت به شهادت می رسند، یک تدبیر عقلانی و حکمت آمیزی  در دفاع از حریم ولایت است.

 

وی شهادت سیدمحمدباقر صدر از علمای عراق، شهادت مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی و روز ملی فن آوری هسته ای را از دیگر مناسبت های هفته آینده بیان کرد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات