۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۵۳۰۱۶
نماینده مردم سراوان در مجلس:

به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران از دستاوردهای توافق لوزان بود

خبرگزاری رسا ـ میرمرادزهی با تأکید بر به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران در توافق اخیر، گفت: کشورهای غربی وقتی دیدند که تحریم‌های غیرانسانی و ظالمانه آنها اثری بر اراده ملت ایران ندارد و روز به روز در حال پیشرفت هستیم، حاضر به مذاکره و لغو تحریم‌ها شدند.
ميرمرادزهي نماينده سراوان

هدایت الله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ما مدافع حقوق ملت ایران و خواهان احقاق این حقوق هستیم و زیر بار ظلم نخواهیم رفت.

 

وی ادامه داد: دلیلی ندارد که ملت ایران از حقوق خود کوتاه بیاید همین حق‌طلبی ماست که سبب شده مورد هجوم تحریم‌های ظالمانه قرار بگیریم پاگذاشتن روی کرامت و عزت ملت‌ها غیر قانونی بوده و برخلاف اصول بین المللی است.

 

نماینده مردم سراوان در مجلس ضمن ابراز امیدواری در خصوص توافق هسته‌ای اخیر، بیان کرد: همان طور که از متن توافقنامه مشخص است، بدون تردید تیم مذاکره‌ کننده جمهوری اسلامی تمام سعی و تلاش خود را برای لغو تحریم‌ها و حفظ عزت ملت ایران انجام داده‌اند.

 

وی افزود: آنچه که از سوی وزیر امور خارجه بیان شد نشان می‌دهد که حقوق هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شده و غربی‌ها که تا دیروز بر غیرقانونی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ما تأکید داشتند، اینگونه موضع‌گیری را کنار گذاشتند چرا باید از حقوق خود محروم شویم؟!

 

میرمرادزهی به بی‌اثر خواندن تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: قطعا توافقی که ما با کشورهای پنج به علاوه یک انجام داده‌ایم باید به لغو یکباره تحریم‌ها بینجامد، کشورهای غربی وقتی دیدند که تحریم‌های غیرانسانی و ظالمانه آنها اثری بر اراده ملت ایران ندارد و روز به روز در حال پیشرفت هستیم، حاضر به مذاکره و لغو تحریم‌ها شدند.

 

وی اظهار داشت: گزارشی هم که دکتر ظریف پس از مذاکرات دور قبل به مجلس ارائه داد مثبت ارزیابی شد و مورد تأیید رهبر معظم انقلاب‌ بود همچنین ایشان بیان کرد که هر قدم مذاکرات با مشورت مقام معظم رهبری برداشته می‌شود و هرجا احساس کنیم که حقی از حقوق کشورمان پایمال می‌شود، ایستادگی خواهیم کرد.

 

نماینده مردم سراوان در مجلس تصریح کرد: غرب که با عداوت و کینه قصد داشته ما را از حقوق‌مان منع کند، بداند که باید مواضع گذشته خود را فراموش کند و رویکرد جدیدی را بر مبنای حفظ حقوق ملت ایران اتخاذ نماید ممکن است صحبت‌هایی هم بکنند اما چاره‌ای جز پذیرش حق ندارند خصم ما با آمریکایی‌ها پایانی ندارد اما اقتدار کشور نیز باید حفظ شود و در کنار استفاده از بخش‌هایی همچون فناوری یا اقتصادِ آنها باید دانست که راه و هدف آنها تفاوت‌های فراوانی با جمهوری اسلامی دارد بنابراین فقط در حفظ منافع مشترک ملت‌ها با آنها مذاکره خواهیم کرد.

 

وی عنوان کرد: با انجام توافق لوزان بار روانی موجود بر فضای کشور برداشته خواهد شد و همه کشورهای جهان فناوری و تکنولوژی و پیشرفت علمی ایران اسلامی را به رسمیت خواهند شناخت./831/ت302/ب4

ارسال نظرات