۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۵۳۷۲۴
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا و غرب با اصل انقلاب مشکل دارند/ بی توجهی به خطوط قرمز پیامدهای منفی به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ سیدباقر حسینی گفت: اگر حتی توافق لوزان با تمام ابهامات و اشکالاتی که دارد، پذیرفته شود باز هم مسأله اصلی اجرای درست بندهای توافق است.
سيد باقر حسيني نماينده زابل

سیدباقر حسینی نماینده مردم سیستان در مجلس و دبیر کمیسیون امنیت ملی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: طبیعی است بین آنچه که در خصوص توافق سوئیس از جانب تیم مذاکره ما و آمریکایی‌ها بیان شد، به بیانیه دکتر ظریف اعتماد بیشتری داریم.

وی ادامه داد: نکته‌ای که باید در نظر داشت، اطمینان از اجرای تعهدات طرف مقابل تا انجام توافق نهایی است و این تضمین بسیار ضروری است زیرا جمهوری اسلامی همواره به تعهدات خود پایبند بوده است اما آمریکایی‌ها در گذشته ثابت کرده‌اند که قابل اعتماد نیستند حتی برای بیان همین توافق اخیر نیز ساعتی نگذشت که اظهار نظرهای متفاوتی را از زبان آنها شنیدیم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی باید تمام جوانب توافق را در نظر بگیرد؛ اظهار داشت: برای ملت ما خط قرمزهایی وجود دارد که حتما باید توسط تیم دیپلماسی کشورمان مورد توجه قرار بگیرد و عدم توجه به آنها پیامدهای منفی را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: گرچه گفته می‌شود که حق غنی‌سازی ما به رسمیت شناخته شده است و مراکز و تأسیسات هسته‌ای ما تعطیل نشده، اما بحث درباره تعداد سانتریفیوژها همچنان باقی است.

حسینی تصریح کرد: حتی اگر توافق لوزان با تمام ابهامات و اشکالاتی که دارد، پذیرفته شود باز هم مسئله اصلی اجرای درست بندهای توافق است باید پشتوانه لازم برای اجرای توافقنامه نهایی که در تیرماه حاصل خواهد شد، ایجاد شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس با اشاره به پایین بودن درصد غنی‌سازی مورد توافق، اظهار داشت: مقدار غنی‌سازی قید شده در توافق لوزان، در حدی نیست که تحریم‌های هسته‌ای از انجام تحقیقات و کارهای آزمایشگاهی جلوگیری کند و تعلیق این تحریم‌ها اهمیت چندانی ندارد اما عمده تحریم‌های مهم صورت گرفته علیه کشور ما مربوط به حوزه‌های مالی، نفتی و بیمه‌ای است که با توجه اظهارات آقای ظریف، شش قطعنامه شورای امنیت با یک قطعنامه جدید لغو خواهد شد و تحریم‌ها به کلی برداشته می‌شود که در این زمینه، تفسیر کاخ سفید به گونه دیگری است و آنها بر تعلیق تحریم‌ها تا زمان اعتمادسازی اشاره کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند بنابراین اگر تصور کنیم که آنها با انجام توافق هسته‌ای دست از اقدامات خود علیه اسلام و مسلمانان و به ویژه ملت ایران برمی‌دارند، بسیار ساده‌لوحانه به مسأله نگاه کرده‌ایم آنها به همین سادگی دوست ملت ایران نخواهند شد اما کاستن تنش‌ها با لحاظ کردن و در نظر داشتن حقوق ملت ایران راهکار مناسبی خواهد بود./831/ت302/ج

ارسال نظرات