۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۵۴۱۴۷
مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه:

زوار عمره باید با وهابیان هوشیارانه برخورد کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در تبیین شیوه برخورد با وهابیان در مناسک حج، گفت: بنا بر دستور اسلام باید به صورت هوشیارانه با آنها برخورد کرد؛ روحانیان نیز در صورت که به لباس مقدس روحانیت جسارت نشود می توانند به صورت مبلس مشرف شوند.
حجت الاسلام سيد عبدالفتاح نواب مسؤول دبير خانه شوراي عالي حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه عصر امروز در همایش آداب حضور ویژه طلاب و روحانیان عمره گزار که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به  ضرورت آشنایی طلاب با نیازهای سفر عمره گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند که خداوند حج را عامل تقویت دین قرار داده است.

 

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) مبنی بر این که« حج مهمانی خداوند است» افزود: انسان باید در این سفر آمادگی های لازم معنوی را داشته باشد، یکی از این آمادگی ها اخلاص است که خداوند در این باره در قرآن می فرماید که حج و عمره را برای خداوند به جا آورید.

 

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که انسان بدون اخلاص چیزی نصیبش نمی شود، اظهار داشت: دومین مسأله ای که طلاب عمره گزار باید مد نظر داشته باشند پرداخت حقوق اجتماعی و الهی آنان است، برای پرواز معنوی باید ناخالصی ها از بین برود.

 

وی ادامه داد: دعای هنگام خارج شدن، توجه به امام زمان(عج)، طواف به نیابت از ائمه طاهرین(ع)، دعای ورود و وداع با کعبه و توجه به پاکسازی درونی و توبه از دیگر مسائل معنوی بوده که نیاز به توجه فراوان دارد، سفر حج باید سفری هدفمند باشد و انسان ها از لحظه لحظه آن استفاده کنند.

 

حجت الاسلام نواب با اشاره به آمادگی های اخلاقی ابراز داشت: سادگی و دوری از تجملات، انتخاب همسفر مناسب، تعاون و همگرایی، حفظ عزتمندی شیعیان و آشنایی با مناسک و احکام از مسائل و آمادگی های اخلاقی و فقهی است؛ در شرایط کنونی نباید به وهابیت خبیث بهانه داده شود.

 

وی عنوان کرد: اگر سؤال شود که چگونه باید با وهابیت تعامل شود، باید گفت بنابر دستور اسلام باید با هوشیاری و به صورت هوشیارانه برخورد کرد؛ روحانیان نیز در صورت که به لباس مقدس روحانیت جسارت نشود می توانند به صورت مبلس مشرف شوند.

 

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با طرح این سؤال که چگونه در دام توطئه وهابیت گرفتار نشویم، گفت: زوار و طلاب باید از هرگونه مناظره و گفت وگو با افراد وهابی پرهیز کنند، با این مباحثه ها نباید بهانه به دست وهابیت داد تا عزت شیعیان را زیر سؤال ببرد./1323/پ201/ف

ارسال نظرات