۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۵۵۰۰۳
حجت الاسلام خاموشی:

شجاعت دینی ما توأم با حکمت و عقلانیت است/ مردم یمن دلداده انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که شجاعت دینی ما توأم با حکمت و عقلانیت است و هر دیوانه‌ای نمی‌تواند برای خود بدل ایثار و شهادت بزند و گمان کند که می‌تواند ایثارگر باشد، گفت: ما یک شهید عماد مغنیه را با یک لشکر کفر و جهان سلطه معامله نمی‌کنیم.
خاموشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز 26 فروردین در گردهمایی معاونان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور که در هتل ولایت برگزار شد، گفت: در سال 93 مخاطب رهبری درباره نامگذاری سال به صورت صریح سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه های فرهنگی مرتبط بود.

 

وی در ادامه با بیان این که لزوم توجه به سخنان رهبری سازمان تبلیغات اسلامی را برای برنامه ریزی در این راستا مصصمم کرد، افزود: در واقع گردهمایی معاونان فرهنگی و برگزاری دوره های آموزشی مدیریت جهادی در سال گذشته در جهت ارائه کارنامه درخشان و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه بوده است.

 

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به حمله عربستان به یمن اظهار کرد: در واقع دلیل این رفتارهای بیرحمانه این است که مردم یمن محب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب هستند و از طرفی هم به این امر معتقدند که خط اول مقاومت مبارزه با استکبار و استبداد جهانی است.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی  بیان داشت: حضور 20 میلیون نفر در حماسه اربعین عراق نشان می‌دهد که دلدادگان مکتب حسینی زیر بار استبداد و زور نمی‌روند و هرگز از توطئه‌های دشمن هراسی به دل راه نخواهند داد و در واقع همین حرکت جهادی دلیل برافراشتگی پرچم آنان در جهان شد.

 

وی با اشاره به این خاطره افسر آمریکایی که ادعا می کند مثل این که در روز اربعین حسینی همه کره زمین به سمت حرم ابا عبدالله الحسین آمده اند، ادامه داد: این اتفاق جهان معاصر را به فکر فرو برد و این داعشی‌ها و تکفیری‌ها بدل غلطی از ایثار و شهادت هستند در حالی که آنها به معنای واقعی کلمه دیوانه‌های مزدور و وحشی محسوب می‌شوند که بویی از ایثار و شهادت نبرده‌اند و فقط با حمایت زورگویان عالم پر و بال گرفتند تا به جان کشورهای منطقه بیفتند.

 

حجت‌الاسلام خاموشی یادآور شد: وقتی حماسه بزرگ اربعین شکل گرفت تمامی جهانیان از این اتفاق متعجب شدند چرا که بیست میلیون نفر زیر پرچم امام حسین(ع) قرار گرفته و دلداده انقلاب حسینی هستند؛ این حماسه سبب شد تا جهانیان انگشت به دهان گرفته و از مسیری که دلدادگان حسینی در آن قرار گرفته‌اند متعجب شوند.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که رسالت تبلیغات هیچ وقت در جامعه دینی کمرنگ نمی‌شود، عنوان کرد: تبلیغات سلاح تیز و برنده‌ای است که می‌توان از طریق آن چهره کثیف گروه‌های تروریستی داعش را نشان داد چرا که آنها دستمال‌های کثیف استبداد و استعمار هستند و ما با سلاح تبلیغ توانستیم نشان دهیم که فرهنگ ایثار و شهادت در اسلام با عمل زشت داعشی‌ها فاصله زیادی دارد.

 

وی افزود: شجاعت دینی ما توأم با حکمت و عقلانیت است و هر دیوانه‌ای نمی‌تواند برای خود بدل ایثار و شهادت بزند و بعد گمان کند که می‌تواند ایثارگر باشد؛ ما یک شهید عماد مغنیه را با یک لشکر کفر و جهان سلطه معامله نمی‌کنیم.

 

مردم ما دین خودشان را با بودجه های دولتی حفظ نکردند

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: امروز در کنار تبلیغ، حرکت‌های جهادی نقش بسزایی در پیشرفت جوامع دارد درست همان طور که انقلاب ما بدون هیچ بودجه‌ای به پیروزی رسید و مردم ما دین خودشان را با بودجه های دولتی حفظ نکردند بلکه همه این پیروزی ها در سایه رهبری و فعالیت های خودجوش مردمی به ثمر رسید.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر مقاومت جمهوری اسلامی سبب شده تا قدرت‌ها به میز مذاکره بیایند و با ایران به گفت‌وگو بپردازند اما همه ما می‌دانیم که درد آنها انرژی هسته‌ای نیست آنها از جریان دفاع نظام اسلامی از مظلومان و ایستادن در برابر جریان استکباری غرب می‌ترسند.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال ادامه داد: مخاطب شعار همدلی و هم‌زبانی نیز همه گروه‌های سیاسی، مردم و همه مسؤولان هستند و همگان باید در این مسیر حرکت کرده و کارنامه درخشان از خود باقی بگذارند.

 

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان این که هم اکنون شاهد توسعه در سطح و عمق فعالیت‌های تبلیغات اسلامی هستیم و امیدواریم این روند همچنان با سرعت و دقت بیشتری ادامه داشته باشد، اظهار کرد: امروز اقتدار نظام ما در حیطه‌های مختلف اثبات شده و این امر نشانگر مدیریت جهادی و خلوص نیت شهیدان مدافع حرم و مقاومت منطقه‌ای جمهوری اسلامی در دفاع از کشورهای مظلوم منطقه است.

 

وی بیان داشت: هم اکنون در حوزه فرهنگ جریانی از سوی امام راحل در جهان ایجاد شده و کار به جایی رسیده که وزیر امور خارجه عربستان می‌گوید چرا ایران انقلاب خود را صادر می‌کند در حالی که نباید چنین کاری را انجام دهد بنابراین این امر نشان می‌دهد که آنها توان ایستادن در برابر آرمان‌های انقلاب اسلامی را ندارند./934/پ201/ب4

ارسال نظرات