۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۵۶۱۲۶
سوم اردیبهشت ماه؛

تجمع بزرگ «یمن تنها نمی ماند» در امامزادگان خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: در اعتراض به جنایات رژیم آل سعود در یمن، سوم اردیبهشت ماه تجمع بزرگ «یمن تنها نمی ماند» در امامزادگان شاخص استان برگزار می شود.
تجمع يمن تنها نمي ماند - خراسان شمالي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ضمن محکوم کردن تهاجم نظامی رژیم آل سعود به یمن و کشتار مردم مسلمان و بی گناه این کشور، از برگزاری تجمعات اعتراضی با عنوان «یمن تنها نمی ماند» در امامزادگان و بقاع متبرک شاخص شهرستان های مختلف خراسان شمالی با حضور گسترده مردم و مسؤولان خبر داد.

 

وی با بیان این که این تجمع برنامه ای سراسری بوده و سوم اردیبهشت ماه به صورت همزمان در امامزادگان شاخص کشور برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری تجمعات مزبور حمایت و دفاع معنوی و سیاسی از مردم مظلوم یمن و محکوم کردن تخریب مساجد و امکان مذهبی و زیرساخت های اقتصادی، بیمارستان ها و مدارس و همچنین به شهادت رساندن مردم بی گناه خصوصا کودکان این کشور توسط وهابیون و آل سعود است.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی تجمعات «یمن تنها نمی ماند» در امامزادگان شاخص شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی به صورت همزمان با سراسر کشور بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این تجمعات افزون بر فریاد زدن شعارهای نفرت و انزجار از جنایات آل سعود و حامیان غربی و عربی این رژیم در منطقه از سوی مردم، برنامه های دیگری نظیر قرائت قرآن، سخنرانی، قرائت دعای کمیل، مداحی، شعرخوانی و قرائت بیانیه نیز پیش بینی شده است.

 

وی اضافه کرد: محوری ترین تجمع «یمن تنها نمی ماند» در استان خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: همچنین این تجمع در شهرستان شیروان در محل حرم مطهر امامزاده حمزه رضا(ع)، شهرستان مانه و سملقان در حرم امامزاده محمد(ع) دلاور، جاجرم در امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست، گرمه در امامزاده فخرالدین(ع) ایور، اسفراین در امامزاده سیدجعفر(ع) و در شهرستان فاروج نیز در محل حرم مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت با حضور مردم و سخنرانی ائمه جمعه برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از تمامی اقشار مردم و مسؤولان دعوت کرد تا با حضور پرشور در این تجمعات، ضمن محکوم کردن تجاوز بی رحمانه رژیم آل سعود به یمن، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی به عنوان حامیان اصلی این جنایات بزنند.

 

وی اضافه کرد: این تجاوز و به شهادت رساندن مردان، زنان و کودکان بی گناه یمنی و نیز حمله و تخریب اماکن عمومی و زیرساخت های کشور مسلمان یمن آن هم از سوی کشوری که داعیه اسلام و مسلمانی دارد تأسف آور بوده و نشان دهنده اوج حماقت متجاوزان مسلمان نما است.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون این تجاوز، خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری فرمودند عربستان با حمله به یمن بدعت بدی را در منطقه بنیان گذاشت چرا که اقدام این کشور هیچ تفاوتی با جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و فلسطین ندارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با تأکید بر این که به فضل الهی مجاهدان یمنی بینی متجاوزان سعودی و وهابی را به خاک خواهند مالید، افزود: سران سعودی در صورت ادامه این تجاوز با پاسخ کوبنده ملت مسلمان یمن مواجه شده و بیش از گذشته در آتش خشم و نفرت مسلمانان جهان خواهند سوخت.

 

گفتنی است، کشور مسلمان یمن در جنوب غربی آسیا که بیش از 40 درصد جمعیت آن شیعه است، از چندین دهه گذشته همواره با دخالت کشورهای خارجی، در آتش جنگ و اختلافات داخلی می سوزد. 

 

این کشور از سال 2011 گرفتار یک بحران سیاسی جدی شده‌ است، در این سال اعتراضات خیابانی علیه علی عبدالله صالح که در عمل به رییس‌جمهور مادام‌العمر کشور تبدیل شده بود منجر به برکناری او از قدرت شد. 

 

در فوریه 2012 عبدربه منصور هادی در یک انتخابات تک ‌نفره به عنوان رییس‌جمهور کشور انتخاب شد اما اختلافات سیاسی ادامه یافته و قیام گروه شیعه انصارالله به رهبری حوثی‌ها وارد درگیری با حکومت مرکزی شد، حوثی‌ها در سپتامبر 2014 صنعا را تصرف کرده و تشکیل حکومت وحدت ملی را اعلام کردند. 

 

منصور هادی و دولت او در بیست و یکم ژانویه 2015 استعفای خود را اعلام کردند اما در بیست و یکم فوریه منصور هادی استعفای خود را پس گرفته و عدن را به عنوان پایتخت موقت اعلام کرد.

 

در بیست و ششم مارس 2015 برابر با ششم فروردین ماه امسال ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی را علیه حوثی‌ها و در حمایت از دولت هادی با نام طوفان قاطعیت آغاز کردند. 

 

در پی تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن تاکنون بیش از هزار نفر کشته و افزون بر دو هزار نفر زخمی شده اند، همچنین ده‌ها هزار یمنی نیز منازل خود را ترک و بیشتر آن ها به سمت جیبوتی و سومالی مهاجرت کرده اند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات