۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۵۷۴۶۲
آیت الله شبستری:

تضعیف فرهنگ شهادت، خیانت به اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: تمسخر بسیج و سپاه اشتباه است، کسانی که سعی بر تضعیف فرهنگ شهادت طلبی در جامعه دارند سخت در اشتباهند و این امور خیانت به کشور و اسلام است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از خادمان راهیان نور استان، با بیان این‌که یادآوری دوران دفاع مقدس در حقیقت یاد آوری ارزش های اسلامی و قرآنی است، گفت: اگر جهاد و روحیه شهادت طلبی و مجاهدت رزمندگان اسلام نبود، قطعا از اسلام و قرآن خبری نبود.


وی با اشاره به آیه قرآنی «وَلَوْلا دَفْعُ اللهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» ادامه داد: دفاع مقدس در میان جنگ های صدر اسلام و دیگر جنگ ها امتیاز های بسزایی دارد، از جمله طولانی بودن دفاع مقدس است، جنگ 8 ساله دفاع مقدس در دنیا بی سابقه است.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که در جنگ 8 ساله حتی ماه های حرام هم جنگ را تعطیل نکردند، افزود: در حال حاضر هم سعودی های خبیث جنگ را در ماه رجب تعطیل نکردند و ان شاءالله بینی سعودی ها به فرموده رهبری به دست یمنی ها به خام مالیده خواهد شد.


وی از دیگر ویژگی های جنگ تحمیلی را الهام از تعالیم اسلامی دانست و ابراز داشت: در جنگ تحمیلی عملیات ها متبرک به نام معصومان آغاز می شد، بر خلاف جنگ های 200 سال اخیر ایران که همه منتهی به از دست دادن بخشی از خاک کشور شده بود، در جنگ هشت ساله حتی یک وجب از خاک عزیزمان در دست دشمنان نماند.


عضو خبرگان رهبری زنده ماندن یاد و خاطره جنگ تحمیلی را لازم دانست و بیان داشت: از جمله راه های زنده نگه داشتن یاد و خاطره 8 سال دفاع مقدس، حرکت عظیم و معنوی راهیان نور است، راهیان نور که در حقیقت نور است و این پیام را دارد که ارزش ها و کشور اسلامی به آسانی حفظ نشده است.


آیت الله شبستری برنامه های راهیان نور را ارزشمند دانست و اظهار داشت: امید است برنامه راهیان نور همچنان تداوم یابد، تمسخر بسیج و سپاه اشتباه است، کسانی که سعی بر تضعیف فرهنگ شهادت طلبی در جامعه را دارند سخت در اشتباه اند، و این امور خیانت به کشور و اسلام است.


وی با بیان اینکه خیران محترم از این امور حمایت کنند، افزود: دانشگاه ها، ادارات و ... برای این امور بودجه دارند، خدا نکند این بودجه ها در لهو ولعب خرج شود. باید دانست که برای زنده نگه داشتن جنگی بی ارزش در کشوری مانند آمریکا ششصد هزار جلد کتاب تالیف شده است.


امام جمعه تبریز ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرماید؛ «ما یک هزارم آنچه در دفاع مقدس گذشته است تبیین نکرده ایم»، از این رو باید تولید فیلم و انتشار کتاب و هر کار فرهنگی لازم برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس به صورت گسترده صورت گیرد./854/پ202/ب4

ارسال نظرات