۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۵۷۷۵۸
با هدف ارتقای علمی و معنوی طلاب صورت گرفت؛

تشکیل نظام مشاوره‌ای هدفمند در یک مدرسه علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه امام باقر(ع) قم بابیان این‌که برای هر طلبه‌ای ما در این مدرسه یک پرونده مشاوره‌ای تشکیل داده‌ایم، ابراز کرد: این پرونده‌ها معمولاً در تصمیم‌گیری‌های تحصیلی طلاب برای اساتید و مدیران و معاونان این مدرسه به کار می‌آید.
حجت‌الاسلام سيد محمد حجازي زاده، مدير مدرسه امام محمدباقر (ع)

حجت‌الاسلام سید محمدصادق حجازی، مدیر مدرسه امام باقر(ع) قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بابیان این‌که در این مدرسه برای تعمیق علوم دینی و درسی طلاب سیستم مشاوره نوینی را برنامه‌ریزی کرده است، گفت: در این نظام آموزش، طلاب حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) هر یک از یک مشاور خصوصی برخوردار هستند.

 

حجت‌الاسلام حجازی با اشاره به این‌که مشاوران این مدرسه برای پایه‌های مختلف جداگانه بر مبنای نیاز طلاب تقسیم کرده‌ایم، اظهار کرد: طلاب این مدرسه از طرف مشاورین معمولاً مشکلات خانوادگی و شخصی را حتی مورد بررسی و حل‌وفصل قرار می‌دهند.

 

وی افزود: شخصاً در مشاوره‌های طلاب ورودی نمی‌کنم و معمولاً طلاب اگر برای موضوعی به این‌جانب مراجعه می‌کنند از طلاب خواهش می‌کنم که برای طرح مسأله با مشاور مربوطه مراجعه کنند.

 

مدیر مدرسه امام باقر(ع) بابیان این‌که این مشاوره‌ها برای طلاب کمک بزرگی است، عنوان کرد: اکثر طلاب این مدرسه در نظرسنجی‌های مختلفی که صورت گرفته در حل مسائل خود این سیستم مشورتی را مورد استقبال قرار داده‌اند.

 

وی ادامه داد: در نظام کنونی مشاوره در مدارس به اذعان طلاب خود مدرسه ما که بعضی از آن‌ها در مدارس دیگر نیز تجربه تحصیل داشته‌اند معمولاً فقط برای تعداد خاصی و معدودی از طلاب مؤثر بوده است.

 

حجت‌الاسلام حجازی با اشاره به این‌که این در حالی است که در مدرسه امام محمدباقر سیستم مشاوره برای حوزه‌های مختلف تخصصی بر اساس پایه‌های تحصیلی برنامه‌ریزی‌شده است که حداقل 95 درصد از طلاب این مدرسه از مشاوران استفاده می‌کنند، اظهار کرد: ما برای طلاب پایه اول یک مشاور مخصوص داریم که ایشان موظف است هرروز حداقل در 5 حجره از حجره طلاب را حاضر شود و چهره به چهره طلاب به بررسی مسائل آنان بپردازد.

 

وی افزود: دو مشاور دیگر نیز در این مدرسه حضور دارند و با مراجعه به حجرها چهره به چهره وضعیت طلاب پایه دو تا شش را بررسی می‌کنند.

 

مدیر مدرسه امام باقر(ع) بابیان این‌که برای هر طلبه‌ای ما در این مدرسه یک پرونده مشاوره‌ای تشکیل داده‌ایم، ابراز کرد: این پرونده‌ها معمولاً در تصمیم‌گیری‌های تحصیلی طلاب برای استادان و مدیران و معاونان این مدرسه به کار می‌آید.

 

وی ادامه داد: این سیستم به ما کمک کرده است تا طلاب را در شرایط مختلف بهتر درک کنیم و تصمیم منصفانه در مورد شرایط آنان در برنامه‌های مختلف تحصیل برای آنان گرفته می‌شود./921/ت301/س

 

ارسال نظرات