۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۵۸۱۶۹
امام جمعه زابل:

نگاه مسؤولان در عزل و نصب‌ها خدمت به مردم باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا گفت: ضمن حمایت و همدلی و همزبانی، از مسؤولان درخواست می‌کنیم که در انتخاب و عدم انتخاب افراد، خدمت و رفع مشکلات مردم را در نظر بگیرند.
حجت الاسلام کيخا امام جمعه زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا امام جمعه زابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: نگاه ویژه به کار و کارگر می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع نماید و امیدواریم در خطه دارالولایه سیستان که مشکلات زیادی هم دارد، مسؤولان برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای را اجرا کنند.

 

حجت الاسلام کیخا برگزاری جشن پدران آسمانی را در زابل حرکتی بسیار خوب دانست و عنوان کرد: مراسم باشکوه که فرزندان شهدا تحت عنوان "پدران آسمانی" برگزار کردند حرکت بسیار خوبی است و انشاءالله که هر سال نسبت به سال قبل باشکوه‌تر اجرا شود.

 

خطیب نماز جمعه زابل از تمامی مردم و به ویژه جوانان به دلیل استقبال از مراسم معنوی اعتکاف تشکر کرد و افزود: بودجه‌های فرهنگی باید در راستای همین کارهای فرهنگی هزینه شود مراسمات اعتکافی که هرساله مراجعان آن نیز بیشتر می‌شوند، نیازمند توجه بیشتری از سوی مسؤولان است از سازمان تبلیغات و مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه و تمامی مساجد و هیئاتی که برگزار کننده مراسم معنوی اعتکاف هستند تشکر می‌کنیم اینها همه از برکات انقلاب اسلامی و از برکات خون شهداست.

 

وی در ادامه با اشاره به 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری گفت: سعی کنیم مقام معلم را هرچه بیشتر بشناسیم و مشکلات معلمان را مرتفع کنیم تمام مسؤولان هر کشوری برخاسته از مدارس بوده و محصول زحمات همین معلمان هستند مراسمات مخصوصی تحت عنوان شهید مطهری سیستانی گرفته شود تا به ارزش‌های خطه سیستان بیشتر توجه گردد و جوانان ما ببینند که تا کجا می‌توانند اوج بگیرند.

 

امام جمعه زابل خطاب به مسؤولان و با اشاره به خواسته ها و مطالبات مردم دارالولایه سیستان اظهار داشت: ضمن حمایت و همدلی و همزبانی با مسؤولان محترم به عنوان حق شرعی و قانونی درخواست می‌کنیم که در انتصابات و عزل‌ها و انتخاب و عدم انتخاب مسؤولان نگاهشان فقط خدمت و رفع مشکلات مردم باشد و نه چیز دیگر همه عزیزانی که قبول مسؤولیت کرده‌اند، بدانند که به مدد الهی دیگر در سیستان هیچ مسؤولی حاشیه امن خبری نخواهد داشت.

 

وی عنوان کرد: رسانه ها و چشمان تیزبین فرزندان این مرز و بوم مراقب فعالیت مسؤولان است و اگر تلاش و کوشش و خدمت ببینند دعا می‌کنند و اگر کم‌کاری و خیانت ببینند از مسیر قانونی با توکل بر خدا و با جدیت، آن مسؤول را مفتضح خواهند کرد.

 

وی افزود: در مورد حقوق مردم با احدی تعارف نداریم نگاهتان به مشکلات مردم باشد به فقرایی که شب‌ها گرسنه می‌خوابند. به پسر و دختری که به دلیل نداشتن کفش و لباس و با وجود ضریب هوشی بالا از رفتن به مدرسه محروم می‌مانند نگاه شما به دختر و پسر جوانی باشد که به دیل نداشتن جهیزیه و عدم امکان ازدواج خطرها تهدیدشان می‌کند.

 

وی در ادامه با اشاره به مطالبه‌گری مردم سیستان خاطرنشان کرد: این مردم، معتمدان، ریش‌سفیدان، جوانان، رسانه‌ها، اهل فکر و قلم و اندیشه و فرزندان باهوش و تیزهوش سیستان بزرگ و متمدن به برکت ندای پدر و رهبر عزیزشان مطالبه‌گر هستند.

 

حجت الاسلام کیخا در پایان سخنانش با تشکر از نمایندگان محترم مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عوارض کارخانه سیمان سیستان، میزان درآمد مرز میلک و محل صرف آن، موضوع پاس مرزی، طرح تجارت چمدانی، محاسن و معایب دیوار مرزی، معافیت مالیاتی کسبه و بازاریان، پیگیری طرح گردشگری شهر سوخته که ثبت جهانی نیز شده است و از همه مهم‌تر پیگیری طرح منطقه آزاد تجاری مشکلاتی است که انباشته شده و انشاءالله که بزودی برطرف شود از نمایندگان محترم می‌خواهیم که این طرح‌ها را بیشتر پیگیری کنند./831/پ202/ب4

ارسال نظرات