۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۵۸۷۳۵
استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت زینب الگوی زنان در صبر و استقامت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که زینب کبری(س) الگو و اسوه زنان در صبر و استقامت و در مصائب و سازش با کمبودها است، گفت: سخنرانی آن بانوی شجاع در میان مردان با حفظ شرایط شرعی نشان از آن دارد که زن با رعایت مسائل شرعی می‌تواند در جامعه حاضر و فعال باشد.
وفات حضرت زينب

حجت الاسلام علی محمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به مقام عظیم حضرت زینب کبری(س)، گفت: حضرت زینب کبری(س) عقیلةالعرب و عقیله بنی هاشم نام دارد.


وی افزود: حضرت زینب کبری(س) از جهت نسبی دارای شرافت خاصی است، چرا که ایشان نوه مکرم نبی اسلام، دختر امیرمؤمنان(ع) و فاطمه زهرا(س) و تربیت شده در خاندان وحی است، آن بانوی مکرم اسلام علاوه بر فضائل نسبی دارای فضائل فردی نیز می‌باشد، چنانکه از ناقلان خطبه حضرت فاطمه(س) محسوب می شود و از مدرسان قرآن در کوفه بود.


این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: زینب کبری(س) اسوه صبر و استقامت است و در تمامی وقایع کربلا کنار امام حسین(ع) بود، آنچه از چهره معنوی حضرت زینب(س) در جریان کربلا بارز است، کلام حضرت است که می فرماید؛ «ما رایت الا جمیلا»، حضرت زینب با اعتقاد به اصل توحید افعالی و انتساب فعل به خدا در عین حال که به فاعل منتسب است این سخن را فرمودند.


حجت الاسلام ‌محمدی ادامه داد: فعل یزید از آن جهت که منتسب به یزید است، قبیح و زشت است، اما حضرت زینب این مصائب را به عنوان امتحان الهی می‌داند و از این رو با صبر و استقامت این مصائب را پشت سر می گذارد.


وی خاطرنشان کرد: زینب کبری(س) الگو و اسوه زنان در صبر و استقامت و در مصائب و سازش با کمبود ها است، سخنرانی های حضرت زینب به منزله حدیث امام سجاد(ع) است، سخنرانی آن بانوی شجاع در میان مردان با حفظ شرایط شرعی نشان از آن دارد که زن با رعایت مسائل شرعی می تواند در جامعه حاضر و فعال باشد./854/ت303/ح

ارسال نظرات