۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۵۸۸۳۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نظام آموزشی باید در راستای ترویج اندیشه های الهی گام بردارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت مبلغان دینی در دستگاه تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: نظام آموزشی که در راستای ترویج دین نباشد مانند نظام‌های غربی سکولار خواهد بود.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار با معلمان نمونه شهرستان نکا اظهار داشت: معلمان باید در جهت رسالت مهم خود تعلیم و تربیت دینی فرزندان این کشور است بیش از پیش تلاش کنند تا دانش آموزانی سالم و اسلامی تحویل جامعه داده شود.

 

وی با اشاره به این که خداوند به اهمیت علم و دانش در آیه نه سوره مبارکه زمر اشاره فرمودند، افزود: انسان هرچه علم داشته باشد باز هم علمش کم است و  خداوند می فرماید ما نباید از تلاش دائمی برای علم آموزی دست برداریم.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: ترویج فرهنگ و معارف اسلامی در بین دانش آموزان از مسائل مهمی است که باید در کنار مباحث علمی مورد توجه قرار گیرد و بدانیم که دشمن با همه توان در جهت حمله به فرهنگ دینی وارد میدان شده است و به همین دلیل دانش آموزان ما باید از پایه و از مدارس به مبانی دینی مجهز شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که باید علم با عمل را در خودمان تقویت کنیم و نسبت به فرهنگ و اخلاق دانش آموزان بی تفاوت نباشیم، یادآور شد: آموزش و پرورش باید با بهره گیری از توان مبلغان مجرب و توانمند دانش آموزان را به انجام واجبات دینی ترغیب کند زیرا نظام آموزشی که در راستای ترویج دین نباشد مانند نظام‌های غربی سکولار خواهد بود.

 

وی گفت: معلمان فرصت خوب و ظرفیت گسترده ای برای انجام تکلیفی که خداوند بر گردن انسان ها نهاده است، دارند و باید از این فرصت ارزشمند استفاده کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش نکا نیز در سخنانی گفت: معلمان ما انسان های عاطفی و با محبت هستند، که با استفاده از همین فاکتورهای مهم محبوبیت همه جانبه در جامعه دارند.

 

اصغرکارگر با بیان این که آموزش و پرورش نیاز به آرامش دارد، تصریح کرد: اگر دستگاه تعلیم و تربیت از حاشیه ها به دور باشد و با آرامش می تواند به اهداف متعالی خود دست یابد.

 

وی همچنین در گزارشی از وجود 182 مدرسه با 17 هزار و 548 دانش آموز در قالب 152 مدرسه دولتی و سی مدرسه غیر دولتی در شهرستان خبر داد و افزود: 26 مدرسه دونوبته با چهار و 229 دانش آموز در مدارس شهرستان مشغول تحصیل هستند که با برنامه ریزی اصولی و همت خیران در سال آینده مدارس دونوبته در شهرستان کاهش یابد./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات