۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۵۹۱۱۴
معاون تربیت و آموزش کل سپاه:

حفظ نظام جمهوری اسلامی بزرگ ترین معروف است

خبرگزاری رسا ـ معاون تربیت و آموزش کل سپاه با بیان این‌که بزرگ‌ترین معروف حفظ نظام جمهوری اسلامی است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار برترین معروف یعنی حفظ نظام است.
حجت‌الاسلام‌ ادياني، معاون تربيت‌ و آموزش عقيدتي سپاه‌ پاسداران انقلاب‌اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ادیانی، معاون تربیت و آموزش کل سپاه امروز در همایش تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه استان آذربایجان شرقی، با اشاره به دوران 5 ساله حکومت امیرمؤمنان(ع)، اظهار داشت: سراسر زندگانی حضرت برای بشر درس‌هایی فراموش نشدنی است.


وی ادامه داد: اگر دوران حکومت 5 ساله حکومت حضرت علی(ع)، بعد از حادثه قتل عثمان که از مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است، نبود چه بسا این ابهام و شبهه که نظام‌های اسلامی مناسب جوامع متمدن نیستند، بی پاسخ می ماند. این شبهات امروز هم در عمق وجود افرادی که حتی ممکن است، عمامه به سر و از مقامات رسمی کشور باشند، مطرح است.


حجت الاسلام ادیانی با بیان این‌که هنوز عده‌ای شبهه دارند که آموزه های اسلام در جامعه متمدن قابل اجرا و جریان نیست، گفت: حکومت حضرت امیر شامل آسیای میانه و شمال آفریقا بود، این گستره و وسعت ارضی حکومت اثبات می کند که نظامات اسلامی در جامعه متمدن امروز نیز قطعا قابل اجراست.


وی با بیان این‌که با وجود انتقادات فراوان در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد، گفت: احمدی نژاد کسی را داغ نکرد، تنها آهن بر روی آتش گذاشت، اما کسانی حتی تحمل این حرکت را نداشتند و در مقابل او قد علم کردند.


معاون تربیت و آموزش سپاه خاطرنشان کرد: بخش برجسته زندگانی ائمه اطهار علیه السلام که به تعبیر مقام معظم رهبری انسان 250 ساله، مبارزه حاد سیاسی بود، هدف از این مبارزه تشکیل نظام اسلامی بر پایه آموزه ها و ارزش های اسلامی بود.


وی با بیان این‌که این رشته گسسته نشد و از 260 هجری قمری تا قرن 14 هجری قمری ادامه داشت، گفت: بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در شرایطی که دین را به عنوان افیون ملت ها به باور مردم رسانده بودند انقلاب را به نتیجه رساندند.


حجت الاسلام ادیانی تاکید کرد: وقتی تقی زاده با مظاهر غربی روبرو شد، عمامه از سر گرفت و سر تا پا غربی شد و بر این اعتقاد بود که لازمه پیشرفت این است که باید سراپا غربی شد، امروز داعش نسخه تقلبی انقلاب اسلامی و با هدف جلوگیری از رشد انقلاب، مخدوش کردن چهره واقعی اسلام و برای جلوگیری از تحقق انقلاب های دیگر در منطقه تشکیل یافت.


وی تصریح کرد: سپاه به موجب اصل 150 قانون اساسی جهت دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی، حفظ و حراست از نظام و ولایت فقیه، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و زکات پایدار است، بزرگترین معروف حفظ نظام جمهوری اسلامی است، سپاه عهده دار برترین معروف یعنی حفظ نظام است.


حجت الاسلام ادیانی با بیان این‌که همه دنیا در مقابل انقلاب قد اعلم کرده، چراکه هژمونی غرب را به چالش کشیده شده است، گفت: هیچ رخداد بین المللی بدون حضور تاثیرگذار جمهوری اسلامی به نتیجه نمی رسد، غربی ها بیش از ما به مزاکرات نیازمند هستند، مذاکرات شش کشور قدرتمند جهان به جهت جوهره انقلاب و ایستادگی مردم و پاسداران با هدایت نورانی رهبری است./854/د102/ح

ارسال نظرات