۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۵۹۹۶۳
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

مراجع تقلید سرمایه های گرانبهای اسلام و نظام هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: با توجه به دیدارهایی که با برخی مراجع عظام تقلید صورت گرفته آن بزرگواران آمادگی خود را برای پاسخگویی به استفتائات اعلام کردند و دفاتر مراجع عظام پل ارتباطی مرکز و نظام قانونگذاری به صورت اعم و بیوت به شکل اخص هستند.
حجت الاسلام و المسلمين احمد مبلغي

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست کمیته اقتصادی شورای فقهی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با حضور نمایندگانی از بیوت حضرات آیات عظام تقلید در راستای بررسی مساله جریمه تاخیر به ریاست حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تشکیل شد.

 

در ابتدای این نشست استاد مبلغی به بیان رسالت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مراکز حوزوی بخصوص مراجع معظم تقلید سخنانی را مطرح کرد .

 

وی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید سرمایه های گرانبهای حوزه و نظام هستند، بیان داشت: استفاده از فتاوای مراجع عظام تقلید در امر تقنین علاوه بر اینکه خدمتی به نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد، علم فقه را نیز گامی به جلو خواهد برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی یادآورشد: با توجه به دیدارهایی که با برخی مراجع عظام تقلید صورت گرفته آن بزرگواران آمادگی خود را برای پاسخگویی به استفتائات اعلام کردند و دفاتر مراجع عظام پل ارتباطی مرکز و نظام قانونگذاری به صورت اعم و بیوت به شکل اخص هستند.

این نشست در راستای بررسی مسئله جریمه تاخیر تشکیل و حجج اسلام سید عباس موسویان، هاشم نیازی، مجید رضایی و خالد غفوری از اعضای شورای فقهی مرکز نیز حضور داشتند.

 

سپس حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان رئیس کمیته فقه اقتصادی مساله جریمه تاخیر و بررسی های علمی انجام شده درباره آن در شورای فقهی را تشریح کرد.

 

در پایان این نشست شش راهکار ارائه شده از سوی شورای فقهی در قالب یک استفتاء به نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید، تقدیم شد. /924/د102/ج

ارسال نظرات