۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۶۰۰۳۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مشارکت در کار خیر موجب برکت در زندگی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با بیان این که ساخت مدرسه یکی از زیباترین کارها است که از سوی خیرین مدرسه ساز انجام می شود، بیان داشت: به حتم عمل خیر و نیکو اجر و ثواب بسیاری خواهد داشت.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با اشاره به این که متأسفانه 60 درصد مدارس استان فرسوده و یا در حال تخریب است، گفت: نوسازی و بهسازی این مدارس نیازمند حضور و مشارکت مردمی است.

 

وی با بیان این که مشارکت خیران در ساخت مدارس را عملی صالح دانست و افزود: به حتم این اقدام ماندگار از ثواب اخروی خوبی برخوردار است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشارکت مناسب خیران در ساخت مدارس، این مسأله را مرهون انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل حاکم بودن طاغوت خیران در ساخت مدارس مشارکت نمی کردند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که ساخت مدرسه یکی از زیباترین کارها است که از سوی خیرین مدرسه ساز انجام می شود، بیان داشت: به حتم عمل خیر و نیکو اجر و ثواب بسیاری خواهد داشت.

 

وی با اشاره به سخنان پیامبر (ص) مبنی بر اینکه «اگر انسانی دست نیاز به سوی مسلمانی دراز کرده و کمک بخواهد و کمکی نشود، مسلمان نیست»، افزود: بر همه مسلمانان واجب است تا دست خواهران و برادران دینی خود را بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، مشارکت در کار خیر را موجب برکت زندگی انسان اعلام کرد و گفت: افزایش برکت در زندگی تنها منوط به ثروت نیست بلکه افزایش شادی، نشاط و آرامش در زندگی نیز نوعی برکت به شمار می رود.

 

وی با بیان این که در قرآن به دو بحث ایمان و عمل صالح تاکید شده، گفت: عمل صالح شرایطی دارد، گاهی ممکن است اقدامی در جامعه خدمت به شمار رفته و برخی مواقع عمل صالح محاسبه شود.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: عمل صالح آن است که ایمان را تقویت کرده و افزایش دهد؛ کمک به دیگران بدون چشم داشت و در نظر گرفتن منافع شخصی، عمل صالح به شمار می رود اقدامی که خیرین مدرسه ساز انجام می دهد مصداق همین مورد است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات