۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۲۶۰۵۲۷
استاد حوزه علمیه قم:

دولت و ملت صادقانه در پیشبرد اهداف نظام تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: دولت و ملت باید صادقانه در پیشبرد اهداف نظام تلاش کنند و با در نظر گرفتن مصلحت عمومی نظام و اسلام به فعالیت بپردازند تا بتوان در مقابل دشمنان ایستاد.
حجت الاسلام سيد مهدي درياباري

حجت الاسلام سید مهدی دریاباری، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار دولت و ملت، همدلی و هم زبانی، راه و مسیر را مشخص کردند، گفت: ایشان با مصلحت اندیشی و در نظر گرفتن مسائل موجود داخلی و خارجی شعار سال را انتخاب می کنند.

 

وی افزود: وحدت و اتحاد در همه حال می تواند موجب پیشرفت جامعه و کشور شود که در قرآن نیز به این امر بسیار سفارش شده است، از این رو دولت به عنوان قوه مجریه و ملت به عنوان پشتیبان دولت، می توانند با همدلی و همزبانی به پیشبرد اهداف نظام کمک کنند.

 

حجت الاسلام دریاباری با اشاره به این که اختلاف و تفرقه به نفع دشمن است و موجب عقب افتادگی کشور می شود، اظهار داشت: ملت باید با نقد دولت، نقاط ضعف را گوشزد کند و در عین حال پشتیبان و حامی دولت در اجرای امور کشور باشد.

 

استاد سطوع عالی حوزه علمیه قم گفت: نقد دولت باید به صورت مؤدبانه، مستدل، دلسوزانه، محترمانه و منطقی باشد تا بتوان به عنوان یک مشاور برای دولت عمل کرد و از طرفی شعار سال به معنای نقد نکردن دولت و تأیید صد در صدر دولت نیست.

 

به گفته وی، دولت باید از مشاوران و نیروهای مختلف جامعه در جهت انجام بهتر امور استفاده کند و انتخاب شعار سال نشان از صداقت و همراهی مردم است، از این رو شایسته است دولت از این فرصت استفاده کامل را ببرد.

 

وی با اشاره به این که بیان موضوعات هسته ای از سوی دولت، همدلی بین دولت و ملت را می رساند، گفت: ممکن است دولت ملتزم به بیان همه موضوعات هسته ای برای عموم نباشد که در این صورت نیز باید با بزرگان کشور مشورت شود تا از نوشتن توافق بد جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام دریاباری گفت: دولت و ملت باید صادقانه در پیشبرد اهداف نظام تلاش کنند و با در نظر گرفتن مصلحت عمومی نظام و اسلام به فعالیت بپردازند تا بتوان در مقابل دشمنان ایستاد.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم شعار سال را ریل گذاری برای حرکت دولت و ملت دانست و تأکید کرد: محقق شدن شعار سال در گرو توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب است تا با بهره گیری از فرمایشات ایشان بتوانیم در مسیر صحیح حرکت کنیم./1307/ت302/ح

ارسال نظرات